lipca 27, 2022

[58/2022] #BLOGUJEZTK: REMINDERS OF HIM. CZĄSTKA CIEBIE, KTÓRĄ ZNAM // COLLEEN HOOVER


Kiedyś myślałam, że nie będę czytać Colleen Hoover. Ot, kolejna autorka romansów, których staram się unikać w nadmiarze. Za łatwo się je czyta, za szybko, za przyjemnie. Przyjaciółka namówiła mnie na jedną książkę Hoover, później sama wybrałam następną i... wzięłam do ręki najnowszą jej powieść. Reminders of Him zdecydowanie łamie serce, a później skleja je na nowo.

Po pięciu latach przebywania w zakładzie karnym Kenna wraca do miasta, w którym nakreśliła się jej historia. To właśnie z tym miejscem wiąże ogromne nadzieje - na nowy początek i spotkanie ze swoją córką. Niestety przeszłość nie opuszcza jej na krok i błędy młodości odbijają się na jej teraźniejszości. Bliscy jej córeczki utrudniają ich spotkania, chcąc, aby dziewczyna całkowicie zniknęła z życia małej.

Zdesperowana Kenna szuka pomocy w jedynej osobie, którą zna w mieście - właścicielu lokalnego baru, Ledgerze Wardzie. Chłopak nie jest pewny, co do zamiarów dziewczyny, ale uczucie, jakim zaczyna ją darzyć, sprawia, że nie potrafi jej odmówić. Oboje muszą wybrać - czy zacząć decydować sercem, czy jednak pozostać przy rozumie?

Tematyka tej książki zdecydowanie będzie czymś bolesnym dla każdego rodzica. Kenna po zabraniu od niej córeczki każdego dnia marzyła, by do niej wrócić. To, co wydarzyło się kilka lat temu zostawiła jej potężne ślady na psychice i bardzo ją podziwiam. Nie wiem czy ja wróciłabym do swojego miasta i wystawiła się na te wszystkie spojrzenia. Zdecydowanie jest bohaterką, której się kibicuje z całych sił, a równocześnie marzy, żeby zniknęła z życia rodziców Scotty'ego i pozwoliła im żyć w spokoju. 

Ledger to taki mężczyzna, którego po prostu się chce. Colleen Hoover opisała go w taki sposób, że w każdej chwili zastanawiałam się, czy gdzieś taki na świecie by mnie nie zechciał. Z jego dobrocią i stosunkiem do Kenny podbił moje serce całkowicie. Nie wiem czy jakakolwiek czytelniczka przejdzie obok niego obojętnie, ale każdy jego gest sprawiał, że sama zaczynałam wybaczać Kennie. Mało było w tym wszystkim jej winy, ale to, co zrobiła po wypadku... Tak dużo mogła jeszcze zmienić. Nie umiałabym z czymś takim żyć.

Reminders of Him to bardzo stresująca książka. Prawie do samego końca nie wiedziałam, co się wydarzy. Nie ma tu nic pewnego, a teraz, kiedy zastanawiam się o czym Wam opowiedzieć... Mam coraz większą ochotę ponownie tam wrócić. Ponownie przeżyć to cierpienie i jeszcze raz pochylić się nad losem Kenny. Niesamowicie cieszę się, że mam ten tytuł na swojej półce i mogę wielokrotnie jeszcze to zrobić. Zwykle nie robię rereadów, ale nie wiem czy cokolwiek innego tak bardzo na to zasługuje.

Zwykle bardzo płaczę na książkach, a tutaj - o dziwo! - nie uroniłam ani jednej łzy. Wiem, że to ogromny wyciskacz i każdy, kogo pytam, spłakał się niemiłosiernie... Mnie jednak ten tytuł zabił. Przemielił, przetrawił, wypluł. Czułam się, jakby ktoś mi grzebał w żołądku i nie wiedziałam, co mam ze sobą zrobić po skończeniu lektury. Z jednej strony nie miałam zbyt dużych możliwości, by utożsamić się z Kenną. Nasze życia, nasze historie i charaktery zbyt się od siebie różnią. Ale wystarczyła tylko Diem. Obecność tej małej dziewczynki trzymała mnie w ryzach. W końcu rodzic jest gotowy zrobić dla swoich dzieci wszystko, prawda? 

To genialna książka. To zakończenie... Idealne. Nie sposób wyrazić słowami głębi tej książki. Autorka porusza wiele ważnych tematów i żadnego nie przemilcza. Czy potraficie wyobrazić sobie przyszłość kobiety, która wyszła z więzienia i chce zacząć nowe życie? Jak ciężko jest jej znaleźć pracę czy ludzi, którzy nie patrzą na nią przez pryzmat odsiadki? Nie zastanawiałam się nad tym wcześniej. Mam w swoim otoczeniu mężczyzn, którzy swoje odsiedzieli i nikt nie traktuje ich przez to, jakby byli kimś gorszym. A Kenna... Kenna otworzyła mi oczy na problemy drugiej strony tego pieniążka. 

Dajcie Hoover szansę i przeczytajcie Reminders of Him. To nie jest czczy romans, na który zmarnujecie czas. Miłość jest tu ważna, ale jest coś ważniejszego. Przebaczenie.

★★★★★★★★★★

Reminders of Him. Cząstka ciebie, którą znam // Colleen Hoover // 2022 // 416 stron // wydawnictwo Otwarte 


Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger