kwietnia 17, 2020

MÓJ PIERWSZY CHLEB PSZENNY / PRZEPIS DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Tydzień temu upiekłam swój pierwszy chleb i byłam tym faktem niesamowicie zaskoczona. Z góry założyłam, że nie wyjdzie, ale użyłam poświęconej soli, więc w sumie miałam większe szanse. Przepis jest naprawdę banalny - wiem, co mówię; naprawdę boje się mąki i drożdży - także spokojnie możecie próbować. Robiłam w blaszce 30,5 cm x 11 cm.

SKŁADNIKI 
  • mąka pszenna (500g plus do podsypania)
  • suche drożdże (8g)
  • cukier (dwie łyżeczki)
  • sól (dwie łyżeczki)
  • ciepła woda (400 ml)
  • olej (łyżka)
PRZYGOTOWANIE:
  • w misce łyżką mieszamy mąkę i drożdże;
  • wsypujemy cukier, sól, olej, ciepłą wodę;
  • całość mieszamy łyżką aż ciasto będzie lepkie i dosyć elastyczne;
  • miskę nakrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce na godzinę;
  • po upłynięciu godziny ciasto wykładamy na obsypaną mąką stolicę i chwile wyrabiamy;
  • wkładamy ciasto do wysmarowanej masłem blaszki (ewentualnie na blachę - wtedy formujemy kulkę) i nakrywamy ściereczką na około 20 minut;
  • chleb pieczemy 25 minut w 220* w trybie góra-dół;

ZAOBSERWUJ MNIE NA INSTAGRAMIE


Wyświetl ten post na Instagramie.

Cholera, ja wiem, że to zdjęcie totalnie nie instagramowe, a ja wyglądam jak psychopata co dopiero opuścił mury szpitala jadąc na wysublimowanym oszustwie, ale UPIEKŁAM CHLEB I JEST JADALNY I NAWET DOBRY. Wiecie, ja nawet naleśników nie potrafię zrobić, bo mąka mnie przeraża, a co dopiero drożdże, ale wyszedł! @jaklubimy to dzięki Tobie! Może teraz nauczę się szynkę robić, a później zacznę kury hodować i może krowę kupię. Także w konkursie chciałabym szynkowar @browin.pl wygrać. ✊🏻 ———————————————— #lubimybrowin #mamaisyn #synekmamusi #mamaisynek #momandson #gotujemy #gotujemyrazem #gotujezsynem #malykucharz #masterchefjunior #jestembojesteś #mojewszystko #myeverything #kochamgo #kadrynieulozone #kadrynieułożone #jestemmama #instamama #instamatki #chlebdomowy #chleb
Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 & Luna 🐱💔 (@_kyou_)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger