kwietnia 21, 2024

[038/2024] BIBLIOTECZKA LEONA: OPOWIEŚCI BIBLIJNE // RACHEL MOSS, CATHERINE ALLISON


Obecnie coraz mniej zwraca się uwagę na religię. Popieram stwierdzenia, że w szkołach zdecydowanie jest ona niepotrzebna - sprawdziany z religii to do tej pory moja trauma. Mimo to chciałabym, by chłopcy mieli chociaż podstawowe informacje na temat chrześcijaństwa. Moja babcia czytała mi podobne opowieści w dzieciństwie, a teraz ja czytam Opowieści biblijne moim synom.

Zbiór opowieści znanych ze Starego i Nowego Testamentu w nowoczesnej, przepięknie ilustrowanej i opracowanej specjalnie dla młodszych czytelników wersji to doskonały pomysł na prezent z okazji świąt lub Pierwszej Komunii i wspaniałe uzupełnienie domowej biblioteczki.

W książce znalazły się dobrze znane historie o stworzeniu świata, potopie czy narodzinach Jezusa, jego śmierci i zmartwychwstaniu, jak również te nieco mniej popularne – o starotestamentowych izraelskich królach czy Jonaszu uwięzionym w brzuchu wieloryba. Pięknie przetłumaczone teksty zostały napisane współczesnym, zrozumiałym i przyjaznym dla dzieci językiem.

Przyznam, że nie znałam wszystkich opowieści, które znalazły się w tej książeczce. Zawsze myślałam, że jestem dość dobrze obeznana w Biblii, ale widocznie się myliłam. Chętnie sięgam po ten tytuł przy wieczornym czytaniu, bo uważam, że warto znać podstawowe fakty o głównej polskiej religii, chociaż nie chodzimy regularnie do kościoła. Chłopcy nie są zainteresowani tak mocno tym tytułem, jakbym tego chciała, ale mimo to nie marudzą przy czytaniu, a to już ogromny plus.

Całość napisana jest bardzo lekko i współcześnie, co jest świetnym wyborem jeśli chodzi o dzieci. Dodatkowo nie da się nie wspomnieć tutaj o ilustracjach. Są przepiękne, idealnie pasują do tej tematyki i przesłania. Jest to dobra książeczka na prezent w przypadku narodzin dziecka czy chrztu. Z całą pewnością wierzący rodzice będą zachwyceni, a i ci niepraktykujący na pewno się nie obrażą widząc taki dar. 

Jestem zachwycona tym tytułem. Wiem, że z pewnością będzie w naszej biblioteczce przez wiele, wiele lat, a później z chęcią przekażę ją dalej. Wydanie jest cudowne, na pewno upływ czasu będzie dla niego łaskawy. To jedna z tych książek, którą powinien mieć prawie każdy.


Za książkę bardzo dziękujemy wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger