września 22, 2024

[060/2024] BIBLIOTECZKA LEONA: MUMINEK. MAŁA MI I DZIKI WIATR // NA PODSTAWIE OPOWIADAŃ TOVE JANSSON


Lubicie Muminki? Ja uwielbiam. Próbuję też trochę zindoktrynować moje dzieci, by poczuły do nich taką samą miłość. 

Pewnego wietrznego dnia u progu domu Muminków staje maleńki, przerażony Gryzilepek, którego wichura właśnie pozbawiła schronienia. Mała Mi będzie musiała dzielić z nim pokój, co bynajmniej nie napawa jej radością. Stworzonko, przestraszone reakcją swej potencjalnej współlokatorki, postanawia czym prędzej wrócić do lasu. Mała Mi tymczasem, korzystając z ogólnego zamieszania, ucieka z domu, by w szalejącej wichurze i na przekór wszystkim wypróbować swój nowy latawiec. Co z tego wyniknie? Dokąd wiatr zaniesie Małą Mi oraz jej latawiec? Kto pomoże jej wyplątać się z kłopotów? I czy Gryzilepek znajdzie w końcu schronienie w domu Muminków?

Lubię jesień, a ten tytuł ma w sobie tyle jesiennego klimatu, że jest idealna na te nadchodzące miesiące. Z radością wgłębiłam się w ten wietrzny dzień ignorując napływające już z każdej strony świąteczne dekoracje. Kocham to, że Muminki się nie starzeją. Dalej wszystkie przesłania są aktualne i zachwycają. 

To kolejna książka, która jest idealna dla dzieci, które dopiero nauczyły się czytać. Ta duża czcionka i mała ilość tekstu sprawiają, że mały czytelnik nie zrazi się i będzie dalej kontynuował swoją przygodę z książkami. Dodatkowo jestem ogromną fanką kolorystyki Muminka. Uwielbiam, jak jest kolorowo. 

Ta część Muminka sporo mówi o samolubności i egoizmie. Są to kwestie bardzo istotne, bo dzieci z natury są skupione na sobie. Nie jest łatwo przekonać ich, że nie są pępkiem świata, a ta książeczka zdecydowanie może w tym pomóc.

Zobaczcie, gdzie kupicie tę pozycję najtaniej tutaj


Za książkę dziękujemy wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger