października 26, 2016

SHORT AND TO THE POINT: English Matters #wydanie specjalne: New York

Dlaczego nauczyciele muszą tak straszyć tą maturą?! Ja już mam tego serdecznie dość. Takim sposobem odechciewa mi się uczyć. A to nie za dobrze. Jak zwykle jedyną rzeczą, którą mogę robić dla uspokojenia jest czytanie. Dlaczego więc nie poczytać czasopisma? Zapraszam Was na recenzję wydania specjalnego "Enaglish Matters" o Nowym Jorku.

Tytuł: English Matters
Numer: Wydanie specjalne: New York
Wydawnictwo: Colorful Media
Cena: 11,50
Częstotliwość wydawania: -
This & That

Lifestyle
• Sex and Carrie Bradshaw
• New Yorkers of Today
– Facts and Myths
• The Biggest of the Apples
• Budget Travel
• New York – My Place on Earth

Culture
• The Men Who Built New York
• 9/11 – a Day of Mourning

Convesation Matters
• Bustling City Lingo

Travel 
• Sensational and Maginifi cient
• The Natural Wonders of New York

Leisure
• New York Wants to Have Fun!
• The Lady New York


Tak dużej, wręcz gigantycznej dawki informacji o jakimkolwiek miejscu na ziemi nie dostałam baaaardzo dawno. Ale to dobrze. Kiedyś na geografii narzekałam, a teraz gdy tylko mam okazję coś więcej się o świecie dowiedzieć to się cieszę. Podobno to przychodzi z wiekiem, prawda?

The city that never sleeps? So do I. 

Prawie zarwałam nockę czytając ten numer. Możemy w nim  znaleźć wiele wciągających artykułów.
W części "This and That" dostajemy kilka krótkich informacji. Nie martwcie się. Większość z nim jest rozwinięta w dalszych częściach. W moim TOP3 artykułów znalazł się ten autorstwa Anny Buczko o serialu (który oczywiście trafił na moją 'tv series bucket list') "Sex and the City". 

W "People and Lifestyle" wyjaśnią się wszystkie mity i fakty o mieszkańcach tego różnorodnego miasta. Jedyn z tych faktów jest wieczna próba spełnienia swojego amerykańskiego snu. English Matters pozwala nam się zapoznać z kilkoma szczęśliwcami. 

Do gustu przypadł mi również wywiad z Polką mieszkającą od piętnastu lat w Nowym Jorku. Mówi ona nam o swoich doświadczeniach, ale poleca również wiele ciekawych atrakcji podczas zwiedzania. 

W dziale o kulturze zasypani jesteśmy informacjami o pierwszych latach od powstania miasta oraz o pierwszych najważniejszych ludziach z nim związanych. Przez ten artykuł akurat trudno mi było przebrnąć, ale nie dziwię się, gdyż historia i ja nie bardzo się rozumiemy.
Jednak wtedy na kolejnej stronie pojawił się artykuł, podczas którego uroniłam nawet łzy. Mowa tu o "9/11 - a Day of Mourning". Data, którą wszyscy znają. Ja miałam wtedy zaledwie dwa latka. Jednak pamiętam z późniejszych lat, że był to temat nie schodzący z ust. Bardzo ciężko czytać o tych wszystkich statystykach związanych z liczbą ofiar oraz późniejszym odwetem armii USA. Warto tu zaglądnąć chociażby dla samego zdjęcia przy artykule. 

Oczywiście nie zabrakło również wielkiej dawki różnych reguł gramatycznych (użytych w artykułach, więc nie są one wyrwane nagle nie wiadomo skąd) oraz słownictwa używanego w Nowym Jorku, przydatnego jeśli ktoś planuje się tam zabrać.

Skoro już o wycieczkach do Wielkiego Jabłka mowa, to myślę, że z tym magazynem można zwiedzać Nowy Jork bez przeszkód. Jest tutaj pełna lista najważniejszych zabytków, muzeów, budowli i atrakcji, o których nie można zapomnieć. Zaciekawił mnie również artykuł o cudach natury w okolicach miasta. Wodospady Niagara to miejsce, które na prawdę chcę zobaczyć (jak już wrócę z Australii oczywiście :D).

Słownictwo jest często powtarzane w innych artykułach, dzięki temu łatwiej je zapamiętać. Ja osobiście zaczęłam zaznaczać co lepsze kąski wśród zwrotów i słówek. To jak dla mnie najlepsza metoda nauki języka. Nienawidzę wkuwać czegoś na blachę, wolę to zrozumieć. 

Ogólna ocena: 09/10 (wybitna)

Za magazyn dziękuję wydawnictwu Colorful Media!



W ramach przyjaźni polsko-niemieckiej zapraszam Was również do zapoznania się z nowym wydaniem specjalnym Deutsch Aktuell.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger