grudnia 23, 2014

Zapowiedzi: co ciekawego na styczeń?


Pamiętacie jak z początkiem grudnia pisałam, że nic ciekawego na grudzień nie ma? Na styczeń za to wydawnictwa postanowiły zaszaleć. Teraz muszę przeczytać to wszystko, co mi zostało z tego roku i chcę się wyrobić przed Sylwestrem. Dziesięć pozycji w tydzień? Dam radę! Chcę zacząć nowy rok z czystym kontem i możliwością ponownego zasypania się egzemplarzami recenzenckimi. Więc koniec z obijaniem się! Spodziewajcie się teraz recenzji codziennie - mam taki plan. Więc przy okazji życzę Wam dużo książek i dużo czasu na nie, tak w pakiecie. Ja osobiście nie przepadam za świętami, ale dla Was niech będą udane. Proste i banalne: wesołych świąt.




Mistrzowska, wzruszająca opowieść o stracie i nadziei. Wielka odwaga autorki w mierzeniu się z bólem młodej bohaterki. Obie wychodzą z tej próby zwycięsko. 

June, bohaterka powieści, wrażliwa nastolatka przyjaźni się z wujem Finem. Gdy wuj umiera, wraz z nim odchodzi cały świat. Powieść pokazuje przejście ze świata dzieciństwa do dorosłości, uczy jak na nowo budować samego siebie, jak odnaleźć się w sytuacji straty. Problem AIDS, społeczne wykluczanie, bezsilność a jednocześnie nadzieja tworzą niezwykłą emocjonalną kompozycję, która sprawia, że wzruszony czytelnik uzna tę powieść za ważny głos w dyskusji o psychologii dojrzewania. 

Wydawnictwo: YA!

Premiera: styczeń 2015

***
Mara Dyer wierzyła, że może ucieć od przeszłości. To nieprawda.

Myślała, że jej problemy istnieją tylko w jej głowie. Nie tylko. Była pewna, że po wszystkim, co przeszli, jej ukochany nie będzie miał przed nią tajemnic. Myliła się.

Druga część fascynującej trylogii, w której prawda ciągle się zmienia, a wybory mogą okazać się zabójcze.



Wydawnictwo: YA!

Premiera: styczeń 2015



***

PRZEZ STULECIA NIKT NIE POSTAWIŁ STOPY NA ZIEMI. AŻ DO TERAZ.
Trzysta lat po spustoszeniu Ziemi przez kataklizm ludzie mieszkają w stacji kosmicznej, dryfującej z dala od toksycznej atmosfery ojczystej planety. Zasoby kurczą się dramatycznie, dlatego liczebność populacji jest ściśle kontrolowana, a wykroczenia karane śmiercią. Czasu jest jednak coraz mniej. Władze kolonii decydują więc o wysłaniu setki młodocianych przestępców na Ziemię, żeby przekonać się, czy planeta nadaje się do zamieszkania. Czy dla grupy wyrzutków będzie to szansa na nowe życie? A może przeciwnie – pewna śmierć?
Zesłańcy lądują na pięknej, dzikiej planecie, gdzie czają się niebezpieczeństwa, o jakich nikomu się nie śniło. W obliczu zagrożenia rodzą się konflikty, mające podłoże w tajemnicach z przeszłości. W domu nikt nie uważał ich za bohaterów, jednak dla całej ludzkości są teraz ostatnią nadzieją na przetrwanie.

Wydawnictwo: Bukowy Las

Premiera:
28 styczeń 2015 04 luty 2015

***

Najnowsza książka Cassandry Clare ze świata Nocnych Łowców.

Zbiór opowiadań jak nigdy przedtem przybliża wielbicielom Darów Anioła i Diabelskich Maszyn postać czarownika Magnusa Bane'a, którego uwodzicielska osobowość, ekstrawagancki styl i cięty dowcip oczarowały fanów bestsellerowych cykli.

Dary aniołów: 4

Diabelskie maszyny: 1 2 3

Wydawnictwo: MAG

Premiera: 14 styczeń 2015

Najbardziej oczekiwana książka przeze mnie! 


***

17-letni Zac jest chory na raka. W zasadzie mieszka w szpitalu i z pełnym rezygnacji optymizmem znosi wszystkie niewygody takiego życia. Coś się zmienia, gdy do pokoju obok wprowadza się Mia – zadziorna, wściekła na cały świat fanka Lady Gagi. Bardzo wiele ich dzieli – w prawdziwym świecie pewnie nigdy by się nie spotkali. Tu jednak obowiązują inne reguły, więc ich relacja, rozpoczęta stuknięciem w ścianę, staje się coraz silniejsza. Pobyt w szpitalu wymaga odwagi, ale żeby z niego wyjść, potrzeba jej jeszcze więcej. Czy Zac i Mia spotkają się poza szpitalem – i już razem pozostaną?

Bardzo emocjonalna, pełna humoru, realna opowieść o relacji dwojga nastolatków w obliczu groźnej choroby.

Wydawnictwo: Feeria

Premiera: 14 styczeń 2015

***

18 komentarzy:

  1. Pierwsze cztery pozycje z Twojej listy są u mnie obowiązkowe na początek nowego roku! Choć do Mary Dyer po pierwszej części podchodzę nieco sceptycznie, ponieważ nieco rozczarowałam się na początku trylogii i wolę znowu nie pokładać nadziei by się ponownie nie zawieść.
    Co jednak nie zmienia faktu, że YA! nas rozpieszcza *o*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, rozpieszcza!
      A ten Magnus na okładce... *mdleje* :D Mag też nie próżnuje!

      Usuń
    2. Druga Mara trzyma za gardło! Jeszcze lepsza, warto przeczytać. Dużo psychologii w wydaniu psychodelicznym, super!

      Usuń
    3. To dobra na czas przed maturą :D

      Usuń
  2. Ja najbardziej czekam na "Misję 100" i "Kroniki Bane'a" <3 W sumie na cokolwiek, co wyszło spod pióra Clare, jej listę z zakupami bym nawet z chęcią przeczytała... A i zainteresowałaś mnie książką "Zac & Mia" - nigdy o niej nie słyszałam. Ja dodatkowo czekam jeszcze na "Wróć, jeśli pamiętasz" i wznowione wydanie "Jajecznicy na deszczówce" :)
    I również życzę Wesołych Świąt! ( swoją drogą ja też muszę nadrobić zaległości przed końcem roku i prawdopodobnie będę publikowała po tysiąc postów dziennie :P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'Wróć, jeśli pamiętasz' to już?! Kiedyś czytałam tom pierwszy, jeszcze w starym wydaniu, a nowy dalej tkwi na półce nieprzeczytany. Więc na drugi skuszę się tylko przez wzgląd na okładkę (piękne są!) i pewnie dlatego, że jak w końcu dobiorę się po raz kolejny do pierwszego to będę chciała dalej :D

      Usuń
  3. Mam w planach pierwszą część Mary i jak mi się spodoba, to będę czekała na drugą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta ostatnia książka mnie najbardziej ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczy Magnusa na tej okładce wyglądają przerażająco! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne są :D Wyobrażałam sobie go całkiem inaczej i ta wersja Magnusa jak najbardziej mi pasuje <3

      Usuń
  6. Z "Misji 100" też interesujący serial zrobili z mnóstwem dobrych, młodych aktorów :).

    // Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, właśnie się zastanawiałam, czy "Misja 100" i "The 100" to ta sama historia. ;) Serial z pewnością ma wiele wad (a pilot już w ogóle nie zachęca, wręcz odstrasza), ale od czasu do czasu go oglądam, m.in. dla wspaniałej Raven. No i postać grana przez aktora, który zupełnie mnie nie przekonał, zginęła, więc może będzie jeszcze lepiej. :)

      Usuń
    2. Serial? O. To chyba jednak nie nadrobię tych czytelniczych zaległości... T.T :D

      Usuń
  7. Oo, na "Kroniki Bane'a" szczególnie czekam, bo dzisiaj właśnie skończyłam ostatnią część Darów Anioła i już trochę rozpadam się w środku. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dalej czeka na półce. Nie chce kończyć tej serii :c

      Usuń
  8. Mam nadzieję, że dziś pod choinką znajdę pierwszy tom Mary, więc już teraz ze zniecierpliwieniem czekam na drugi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ochotę na "Powiedz wilkom, że jestem w domu" i "Misję 100". ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie najbardziej zaintrygowała ksiażka "Poiwedz wilkom, że jestem w domu". Już nie mogę doczekać się pierwszych recenzji :-)

    OdpowiedzUsuń

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger