kwietnia 22, 2020

SCHAB PIECZONY Z ZIEMNIAKAMI, MARCHEWKĄ I SERKIEM TOPIONYM

Na tym blogu powoli zaczyna być wszystko, ale trochę mi się to podoba nawet. Dużo bardziej wolę wrzucić jakiś przepis tutaj, niż zapisać go w swoim zeszycie, o czym zawsze zapominam, przez co moje pomysły giną w niebycie. Tym razem postanowiłam na obiad zrobić coś jednogarnkowego, a w sumie jednobrytfanowego. Wyjęłam z zamrażarki schab, dwa kilo ziemniaków, kilka marchewek... I spontanicznie stworzyłam coś takiego. Pół zniknęło, zanim zdążyłam zrobić zdjęcie.

SKŁADNIKI:
  • schab w całości (ok. 1,5 kg)
  • ziemniaki (w moim przypadku 2 kg, ale użyjcie tyle, ile potrzebujecie)
  • marchewka (dwie)
  • serek topiony w plastrach (ok. 4/5 plasterków)
  • olej 
  • masło (do wysmarowania brytfanki)
  • zioła prowansalskie
  • oregano
  • słodka papryka
  • chili w proszku
  • sól
  • pieprz cytrynowy
PRZYGOTOWANIE:
  • Schab dokładnie myjemy i wycieramy.
  • Nacinamy ostrym nożem co ok. 1 cm (na grubość jednego kotleta), na grubość ok. 1,5 cm
  • Schab obsmażamy na patelni na głębszym oleju z obu stron i wkładamy do wysmarowanej masłem brytfanki
  • Ziemniaki kroimy w łódki, marchewkę na mniejsze kawałki i obkładamy schab dookoła
  • Obficie posypujemy schab przyprawami, w środku nacięć również. Ziemniaki posypujemy solą i ziołami.
  • Polewamy całość pozostałością oleju z patelni (można również polać większą ilością z butelki, gdy na patelni zostało go niedużo)
  • W nacięcia wkładamy po połówce plasterka serka topionego, złożonego na pół
  • Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy godzinę pod przykryciem. Później zdejmujemy przykrycie i pieczemy jeszcze około 30 minut
MOJA BRYTFANNA - LINK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger