marca 26, 2022

[26/2022] #BLOGUJEZTK: KOŁYSANKA DLA CZAROWNICY // MAGDALENA KUBASIEWICZ

Wszystkie moje spotkania z Magdaleną Kubasiewicz były bardzo udane i nie mam pojęcia, dlaczego mój umysł tego nie zarejestrował i nie rzucił się jak dziki na wszystkie jej książki. Wszystko pochłonie morze bardzo mi się podobała, a Gdzie śpiewają diabły podbiła moje serce. Bez emocji podeszłam do Kołysanki dla czarownicy, a od pierwszych stron zakochałam się w niej bez pamięci. 

Jagoda, specjalistka od klątw, przez złośliwych zwana Wilczą Jagodą, ma trzy problemy.

Młodą czarownicę, chcącą zostać jej uczennicą, krewnych mających skłonności do pakowania się w kłopoty oraz klątwę, która, choć rzucona przed laty, może mocno namieszać w życiu wiedźmy.

Jagoda musi odkryć, jakie sekrety skrywała jej prababka, powstrzymać pewną potężną i złaknioną krwi czarodziejkę, a w przerwach jeszcze ułożyć plan nauczania dla młodej czarownicy. Na dodatek w Warszawie dochodzi do fali zbrodni, w którym o mały włos nie zostaje zabity brat Jagody. Czy sprosta tym zadaniom, zachowując życie oraz zdrowe zmysły?

Jagoda jest genialną bohaterką. To taki typ, koło którego nie potrafię przejść obojętnie. Ma charakter, robi to, w czym jest dobra i udało jej się przetrwać koszmary dzieciństwa i nie zwariować. Jako wiedźma klątw przeraża i ciężko jej było znaleźć przyjaciół, a obecnie nie wiedzie jej się najlepiej. Mimo to jest gotowa podjąć ogromne ryzyko dla rodziny, z którą nie utrzymuje zbyt bliskich kontaktów i naprawić błędy przeszłości. 

Fabuła jest świetna, wciąga od pierwszej strony. Chciałam wiedzieć więcej i więcej i nie mogłam oderwać się od lektury. Początkowo miałam wrażenie, jakbym zaczęła czytać cykl od środka, bo często jest mowa o wydarzeniach sprzed Kołysanki dla czarownicy i odniosłam wrażenie, że powinnam już je znać. Zrobiłam research i znalazłam jedynie opowiadanie z tego uniwersum, więc na pewno kiedyś po nie sięgnę, chociaż jest to prawie prequel do tej książki. Magdalena Kubasiewicz tworzy tak niesamowite historie, że moim celem na obecny rok jest przeczytać wszystko, co wyszło spod jej ręki i wiem, że się nie rozczaruję. Chciałabym też poznać dalsze losy Jagody. Bardzo, bardzo, bardzo. Pani autorko, proszę! 

Uwielbiam też to, że multum tutaj nawiązań do klasycznych baśni. Śpiąca Królewna, Piękna i Bestia. Kocham te motywy, a autorka w sposób cudowny wplotła je w swoją książkę i naprawdę nie chciałam opuszczać tego świata. Przeczytałam Kołysankę dla czarownicy zbyt szybko. Poleciłam ją w moim otoczeniu już komu mogłam i nie potrafię przestać o niej myśleć. 

Jest to powieść dobra dla fanów Kate Daniels, Dory Wilk i innych bohaterów Jadowskiej. Jest też na takim samym, bardzo wysokim, poziomie. Bawiłam się doskonale, więc nie bójcie się sięgnąć po tę książkę. Warto!

★★★★★★★★★☆

Kołysanka dla czarownicy // Magdalena Kubasiewicz // 16 lutego 2022 // 320 stron // wydawnictwo SQN

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger