marca 06, 2024

[017/2024] BLACK BIRD ACADEMY. ZABIJ MROK // STELLA TACK


Nie wiem czy też macie takie książki, po które koniecznie musicie sięgnąć. Gdy zobaczyłam na Instagramie Wybrednej marudy jej zachwyty Black Bird Academy... To się musiało tak skończyć. 

Drugiego takiego miejsca jak Black Bird Academy ze świecą szukać. To właśnie tu, na jednej z nowojorskich wysp, kształci się egzorcystów, których głównym zadaniem jest ściganie i unicestwianie istot z mroku.

Kiedy Leaf Young odzyskuje przytomność w lochach Akademii, nie wierzy własnym uszom: długowłosy typ o imieniu Falco oznajmia jej, że jej ciałem zawładnął demon, i to tuż po tym, jak wbił jej nóż w samo serce!

Falco, jeden z najbardziej skutecznych i bezwzględnych tropicieli demonów, jest zafascynowany Leaf. Dotychczas żadnemu człowiekowi opętanemu przez demona nie udało się zachować kontroli nad własnym ciałem i umysłem. I dlatego Akademia składa dziewczynie propozycję: odzyska wolność, ale tylko jeśli zgodzi się przejść szkolenie na egzorcystkę.

Falco ma być jej partnerem i przewodnikiem. Przebiegły demon w głowie dziewczyny nie daje jednak za wygraną i Leaf nie zawsze wie, kogo słuchać.

Rozpoczyna się mordercza gra.

Leaf to bardzo ciekawa bohaterka. Ma w sobie to coś i nie mówię tutaj o demonie wewnątrz niej. Do niego wrócimy za chwilę. Leaf radzi sobie świetnie, jeśli wziąć pod uwagę jej obecną sytuację życiową. Nie marudzi, nie robi z siebie życiowej ofermy. Naprawdę stara się walczyć mimo, że nie rozumie za bardzo polityki rządzącej Black Bird Academy i tego, jakie zasady panują w tym nowym - dla niej - świecie. 

Jest to jedna z niewielu książek, gdzie główny męski bohater nie podbił mojego serca. Nie zrozumcie mnie źle. Falco ma charakteru za trzech, a jego styl bycia zdecydowanie do mnie przemawia. Mimo to moim ulubieńcem został Lore. Kto się tego spodziewał? Ja na pewno nie.

Demon w Leaf jest kimś bardzo niecodziennym. Myślę, że nie będzie miał żadnych wrogów w czytelnikach: czy da się go nie lubić? Ma w sobie tak dużo poczucia humoru, duszy... Nie spodziewałam się tego, więc bawiłam się doskonale poznając go i wyrabiając sobie o nim zdanie. 

Chociaż sporo tutaj schematów to i tak wiele razy byłam zaskoczona. Są tu wydarzenia, które były łatwe do przewidzenia, a niektóre całkowicie poszły w innym kierunku. Nie byłam pewna przez to co dalej, a to sprawiało, że nie mogłam się od Zabij mrok oderwać. Czytałam dosłownie w każdej wolnej chwili wewnętrznie umierając, że będę musiała czekać na kolejne tomy. Muszę przyznać, że Stella Tack stworzyła uniwersum, które jest ze mną kompatybilne w 100%. Nie wiem czy sama dałabym radę stworzyć dla siebie lepszy świat. Chcę tam zamieszkać. 

Idea egzorcystów walczących z demonami, duchami i innymi paranormalnymi bytami trafia mi prosto w serce. Chcę więcej Black Bird Academy. Więcej Leaf, więcej Lore, więcej.

★★★★★★★★★★

Black Bird Academy. Zabij mrok // Stella Tack // Black Bird Academy // tom 1 // 28 lutego 2024 // 512 stron // wydawnictwo Jaguar

Za książkę bardzo dziękuję wydawnictwu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger