grudnia 31, 2020

NIE DLA PSA (I KOTA) KIEŁBASA, CZYLI JAK ZDROWO KARMIĆ SWOJEGO ZWIERZAKA // AGNIESZKA CHOLEWIAK - GÓRALCZYK

Wybrałam się ostatnio z moim kotem do weterynarza przestraszona, że jest cała napuszona. Zapłaciłam, żeby dowiedzieć się, że jest gruby. Pan weterynarz kazał dawać jej wyłącznie suchą karmę, co trochę mnie zastanowiło. I to był powód sięgnięcia po Nie dla psa (i kota) kiełbasa

Czy faktycznie kiełbasa to nie jest najlepszy dietetyczny wybór dla naszego psa? Przecież ON zjada ją z taką chęcią! Sięgnij po książkę "Nie dla psa (i kota) kiełbasa, czyli jak zdrowo karmić swojego zwierzaka" i poznaj prawdę o zdrowej diecie domowych czworonogów - bez tajemnic, owijania w bawełnę i zawiłych formułek.

Mnogość karm, diet i sposobów żywienia psów i kotów, jakie oferuje nam współczesny świat, może przyprawić o zawrót głowy! Co wybrać, czego unikać, a co jest bezwzględnie szkodliwe? Karma na bazie ryb, strusia, a może owadów? Czy kurczak to samo zło? Lepiej gotować zwierzakowi w domu, czy kupować gotowe mieszanki?

Każdy opiekun pragnie zadbać o zdrowie swojego pupila, jednak wybór odpowiedniej diety może okazać się trudny. Z pomocą przychodzi książka "Nie dla psa (i kota) kiełbasa, czyli jak zdrowo karmić swojego zwierzaka" Agnieszki Cholewiak-Góralczyk. Autorka w przystępny sposób przedstawia zasady zdrowego żywienia zwierząt, pokazuje pułapki, jakie mogą spotkać opiekunów podczas wyboru właściwej diety i uczy jak odpowiednio karmić czworonożnych przyjaciół.

Książka w skuteczny sposób rozprawia się z dietetycznymi mitami oraz pokazuje, że zdrowa dieta psa i kota nie musi być droga! Przedstawione historie pacjentów Agnieszki obrazowo pokazują, że dieta to temat, którego absolutnie nie można zbagatelizować. Obowiązkowa lektura dla każdego opiekuna czworonoga!

Po lekturze byłam w lekkim szoku. Autorka całkowicie zmieniła moje poglądy na żywienie zwierząt. Nie spodziewałam się, że będzie to tak innowacyjna dla mnie pozycja. Początkowo planowałam tylko zerknąć, a ostatecznie pochłonęłam wszystko od deski do deski. Bardzo ciekawa byłam argumentów przemawiającymi za żywieniem mojego kota wyłącznie mokrą karmą. Dieta BARF w naszym przypadku nie wchodzi w grę, ale podoba mi się taka możliwość i może kiedyś uda mi się wprowadzić ją w życie.

Martwiłam się, że tę książkę będzie się czytać długo, a informacje mnie przytoczą, a jednak autorka jest tak przyjemną narratorką, że czułam się jak na rozmowie z przyjaciółką. Czuję się dużo mądrzejsza, acz przeraża mnie trochę fakt, że weterynarz radził mi coś całkowicie przeciwnego. Niekiedy zastanawiam się, komu uwierzyć, ale Agnieszka Cholewiak-Góralczyk nikogo na siłę nie przekonuje. Podaje tylko sensownych argumentów, że nie ma wątpliwości, że ma rację i zna się na rzeczy.

Już włączyłam w życie kilka jej rad i mam nadzieję, że moja kotka szybko się do tego przyzwyczai, bo otłuszczona wątroba to już niepokojący sygnał. Zostaje mi już tylko polecić Wam szczerze tę książkę, jeśli dbacie o swoje zwierzaki i życzyć Wam szczęśliwego Nowego Roku. 

10/10

Nie dla psa (i kota) kiełbasa, czyli jak zdrowo karmić swojego zwierzaka // Agnieszka Cholewiak - Góralczyk // 30 września 2020 // 368 stron // Wydawnictwo Otwarte // 39,99 zł

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger