maja 04, 2022

[43/2022] EMMA I WIOLETTA #2. PIERWSZE WĄTPLIWOŚCI // JEROME HAMON, LENA SAYAPHOUM

Polubiłam bardzo Emmę i Wiolettę w Marzeniach, więc chętnie zaopatrzyłam się w tom drugi. Oba te komiksy są cienkie, czyta się je ekspresowo. 

Druga część opowieści o nastoletniej Emmie i jej o kilka lat młodszej siostrze Wioletcie, które chcą być tancerkami. Emma nie myśli już o zostaniu gwiazdą baletu. Stara się znaleźć własny styl tańca, aby przyjęto ją do grupy hip-hopowej. Z kolei Wioletta rozpoczyna naukę w elitarnej Szkole Opery Paryskiej. Obie siostry kochają to, co robią, więc nawet kiedy ogarniają je wątpliwości, znajdują siły, aby spełniać marzenia!

Ten tom jest słabszy niż pierwszy. Rozczarowało mnie to przeokropnie, bo spodziewałam się czegoś mocniejszego. Tutaj mamy dosyć poważne problemy - prześladowania w szkole, niepewność. Czasy szkolne dla wielu są traumatycznym przeżyciem - ja swoje wyparłam prawie całkowicie - więc oczekiwałam gwałtowniejszych uczuć, a tutaj autorzy potraktowali to dosyć płytko. Nie sądzę też, żeby w rzeczywistości wszystkie takie problemy dało się tak łatwo rozwiązać.

Nasze główne bohaterki są tutaj trochę papierowe i nie czułam z nimi żadnej więzi. Żałowałam, że nie poruszyły mnie ani rozterki Wioletty ani niepowodzenia Emmy. Oczywiście kibicuje im i życzyłam wszystkiego najlepszego, ale mimo to nie było mi przykro. A jestem bardzo wrażliwa i wzrusza mnie los nawet przypadkowej żaby.

Bardzo podoba mi się styl tego komiksu, idealnie pasuje do samej historii. Rzadko sięgam po powieści graficzne i jest to jedna z niewielu, które chętnie czytam. Miałam wysokie oczekiwania po Marzeniach i to na pewno sprawiło, że Pierwsze wątpliwości mnie rozczarowały. Z tego powodu chyba nie będę sięgać po trzeci tom, gdyż niesmak pozostał.

Podoba mi się tutaj podejście rodziców do dziewczyn. O ile w Marzeniach obsesja matki była przerażająca, tak teraz ilość wsparcia z jej strony wręcz się wylewa. Jest to ogromny plus i chciałabym kiedyś być równie dobrym rodzicem jak oni. Jestem trochę ciekawa, jak dalej potoczą się ich losy, ale nie bardzo przypadła mi do gustu strona, w którą to wszystko zmierza. Muszę to wszystko przemyśleć - jestem niesamowicie rozdarta.

★★★★★★☆☆☆☆

Pierwsze wątpliwości // Jerome Hamon, Lena Sayaphoum // Emma i Wioletta // tom 2 // 13 kwietnia 2022 // 48 stron // wydawnictwo Egmont 

Za komiks bardzo dziękuję wydawnictwu!

Zajrzyj do środka ⬇




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger