marca 03, 2022

[17/2022] EMMA I WIOLETTA #1. MARZENIA // JEROME HAMON, LENA SAYAPHOUM


Tym razem komiks, którym zainteresowałam się ja. Uwielbiam balet, taniec. Chociaż ja nie nadaję się na tancerkę, to ta tematyka bardzo mi się podoba. Wiedziałam, że Leona Emma i Wioletta nie zainteresują, ale dumnie stoją na moim regale. Nie mogę się doczekać kolejnej części.

Pierwszy tom serii o nastoletniej Emmie i jej o kilka lat młodszej siostrze Wioletcie, które od dawna ćwiczą taniec klasyczny. Marzą o zostaniu primabalerinami Opery Paryskiej. Aby te pragnienia mogły się ziścić, siostry muszą najpierw zdać egzamin do elitarnej Szkoły Tańca Opery Paryskiej. Czy jednak kariera baletowa naprawdę jest przeznaczeniem obu dziewczynek? A może życie otwiera przed nimi nowe możliwości?

Emma i Wioletta to opowieść o marzeniach, pełnej pułapek rzeczywistości, wsparciu ze strony rodziny, a także o przyjaźni oraz blaskach i cieniach pierwszej miłości.

Tyle się mówi o nie przerzucaniu na dzieci ambicji rodzica... Właśnie tutaj mamy taką sytuację. Mama Emmy i Wioletty - gdy w dzieciństwie nie udało się jej spełnić swojego marzenia o byciu skrzypaczką - naciska w każdej sekundzie ich życia na taniec. Obie dziewczynki są doskonałe w tańcu, jednak Emma wykazuje dużo więcej indywidualizmu, co nie jest czymś wskazanym przy balecie.

Poruszane są tu bardzo istotne kwestie. Dziewczynki mają bardzo inteligentnego tatę, który chce pozwolić im na własne wybory i jest dla nich ogromnym wsparciem. Podoba mi się, że pozwala im popełniać błędy, daje nadzieję na dobrą przyszłość mimo porażek. Dzięki niemu zrozumiałam, że właśnie takim rodzicem chcę być, mimo wszystkich moich chęci do poprawy rozwoju moich dzieci.

Kreska bardzo wpadła mi w oko. Całość jest narysowana bardzo delikatnie, idealnie pasuje do tematyki. Klimat komiksu jest bardzo wyczuwalny i nie zapomnę go zbyt szybko. Sporo zostanie mi w głowie po lekturze. Każdy rodzic powinien przeczytać Marzenia i zastosować metody wychowawcze ojca dziewczynek. Nie zwracajcie uwagi na ich matkę. Zrzucanie swoich ambicji na dzieci nigdy nie jest zdrowe.

★★★★★★★★☆☆

Marzenia // Jerome Hamon, Lena Sayaphoum // Emma i Wioletta // tom 1 // 26 stycznia 2022 // 48 stron // wydawnictwo Egmont

Za komiks dziękuję wydawnictwu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger