lipca 29, 2016

[552] To skomplikowane. Julie - Jessica Park

Tytuł: To skomplikowane. Julie
Tytuł oryginału: Flat-Out Matt
Autor: Jessica Park
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Seria: To skomplikowane (?)
Tom: 1 (?)
Data wydania: 11 maja 2016
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: OMGBooks
Cena na okładce: 34,90
W wakacje nie można czytać samej klasyki i poważnej literatury. Odłożyłam więc obecnie czytanego Pana Tadeusza i zabrałam się za książkę, o której prawie całkowicie zapomniałam., a od premiery minęło już naprawdę dużo czasu. Dużo nie oczekiwałam, gdyż to jest najlepsze podejście, jeśli chodzi właśnie o obyczajówki i młodzieżówki, a okładka sugeruje, że właśnie z czymś takim będziemy mieć styczność w przypadku To skomplikowane. Julie.

Julie właśnie wyjechała do Bostonu na studia. Była bardzo podekscytowana wyprowadzką z domu i początkiem samodzielnego życia. Nie spodziewała się jednak, że już po samym przyjeździe los rzuci jej kłody pod nogi i zostanie okantowana przez człowieka, który oferował jej wynajęcie mieszkania. Julie zostaje bez dachu nad głową w obcym mieście. Na szczęście jej mama przypomina sobie o starej przyjaciółce ze studiów. Watkinsowie nie mają nic przeciwko oferowaniu pomocy obecnie bezdomnej studentce.

Przyjeżdża po nią Matt, młodszy z dwóch synów Erin. Chłopak wydaje się być miły, jednak jest czymś widocznie spięty. Próbuje przygotować Julie na spotkanie ze swoją siostrzyczką, Celeste, jednak przez gardło nie chce przejść mu poziom jej osobliwości. Dziewczyna zauważa, że w całym pięknym i ogromnym domu Watkinsów jest coś nie tak, a wymienianie mejli z nieobecnym w domu Finnem sprawia, że zaczyna coś czuć do chłopaka, którego nigdy w życiu nie widziała na oczy.

Julie jest główną bohaterką, więc ucieszyłam się, że nie jest irytującą osobowością. Można powiedzieć o niej, że jest zwyczajną nastolatką, która właśnie rozpoczyna studia. Nie pociągają jej zbyt imprezowanie i alkohol i naprawdę chciałaby skończyć dobrze studia. Nie jest też przy tym cnotką, która w ogóle nie wychodzi z domu i szybko odnajduje swoje miejsce w Bostonie.

O rodzinie Watkinsów powiedzieć, że jest dziwna to niedopowiedzenie. Matt jest geniuszem i większość czasu spędza na różnych zajęciach oraz przy komputerze, znajduje też jednak czas, by opiekować się swoją młodszą siostrzyczką, Celeste. Dziewczynka ma spore problemy z asymilacją się z otoczeniem oraz jest nad wyraz dojrzała. Nie potrafi jednak obejść się bez Płaskiego Finna, naturalnej wielkości kopi swojego nieobecnego brata. Erin i jej mąż ciągle podróżują i spędzają czas poza domem, co odbija się jeszcze bardziej na wrażeniu, że w tej rodzinie coś się wydarzyło. Przyznam, że nie potrzebowałam dużo czasu, by domyślić się, co zaszło i co dzieje się obecnie. Chwytając za To skomplikowane. Julie nie oczekiwałam jednak, że będzie trzymać mnie w napięciu do samego końca i nie domyślę się tego, co jest widoczne na pierwszy rzut oka.

Mimo tego, że zakończenie nie było dla mnie zaskoczeniem bardzo pokochałam rodzinę Watkinsów, ich dziwactwa i obyczaje. Podobnie jak Julie i jej pragnienie odkrycia prawdy oraz chęci, by pomóc Celeste odnaleźć się w otoczeniu. Z perspektywy czytelnika łatwo jest dokopać się do wyjaśnień, gdyż ma się szersze pole widzenia. Julie jednak miała cięższy orzech do zgryzienia, przez co wcale nie irytowało mnie to, że ja już wiem, co zaszło i bohaterka też mogłaby się domyślić. Jest to dobry zabieg literacki, choć wydaje mi się, że niezamierzony. Jessica Park zapewne miała nadzieję, że będziemy dążyć do końca rządni wyjaśnień. Nie tym razem. Nie w moim przypadku.

Książkę czyta się bardzo szybko i sprawnie, dzięki dobrej budowie szkieletu fabuły. Autorka również nadaje się do pisania młodzieżówek, gdyż jej styl jest lekki i przyjemny, dzięki czemu To skomplikowane. Julie to historia naprawdę dobra na wakacje. Byłam usatysfakcjonowana faktem, że mi się spodobała i dzięki temu spędziłam naprawdę miłe popołudnie. Jest to pozycja, którą będę polecać wszystkim fanom tego gatunku, gdyż naprawdę mocno przypadła mi do gustu, główni bohaterowie są warci uwagi, a pomiędzy luźnymi wydarzeniami ukrywa się sporo problemów, które ci ludzie starają się zepchnąć na granicę podświadomości. Zapamiętajcie, że to nie jest tak do końca prosta historia i ukrywa się w niej coś, co sprawia ból każdemu z Watkinsów.

Ogólna ocena: 08/10 (rewelacyjna)

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu OMGBooks!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger