marca 20, 2018

PRZEDSMAK ZŁA // ALEX KAVA 😱

Po lekturze Dotyku zła bardzo chciałam przeczytać prequel cyklu o Maggie O'Deal. Przedsmak zła opowiada o wydarzeniach, które miały miejsce bezpośrednio przed wydarzeniami z pierwszego tomu serii, dlatego też zanim zabrałam się za czytanie drugiego tomu uznałam, że najlepiej poczekać na premierę Przedsmaku zła. Od razu gdy wyjęłam książkę z paczki zabrałam się za czytanie. Sześć pierwszych rozdziałów, które mogłam przeczytać chwilę temu rozbudziły moją ciekawość i wiedziałam, że będzie to lektura mocna i wciągająca, chociaż znałam już jej zakończenie. 

Maggie O'Deal zasypywana jest prośbami o pomoc w sporządzaniu psychologicznych portretów sprawcy. Ma doskonały instynkt i zawsze widzi to, co innym umyka. W ten sposób jej nazwisko już stało się rozpoznawalne, chociaż pierwsze miejsce zbrodni ma jeszcze przed sobą. I właśnie teraz, żeby odkryć mordercę musi wyruszyć w teren. Jest to jedno z bardziej brutalnych zabójstw, z jakimi spotkało się większość policjantów i agentów FBI, a natłok bodźców przytłoczyłby niejednego. Teraz jednak zasady gry się zmieniają. Giną kolejne osoby, a kiedy zbrodniarz skupia uwagę na osobie Maggie zmieniają się zasady gry.

Bardzo lubię główną bohaterkę i chociaż ten prequel i pierwszy tom serii dzieli mały okres czasu, to widać różnicę w jej zachowaniu i charakterze. Zapewne przez te kilkanaście tomów, które napisała Alex Kava, Maggie bardzo się zmieniła i ewoluowała, więc nie było łatwo wrócić do jej pierwotnych cech, więc starałam się nie skupiać za mocno na tych różnicach. Gdyby nie fakt, że dopiero co przeczytałam Dotyk zła, z pewnością bym tego nie dostrzegła. Mam ochotę dalej towarzyszyć O'Deal w jej życiu i śledztwach, bo jest postacią, której nie da się nie lubić i cenić. 

Fabuła jest ciekawa, jednak - jeśli ktoś już zna chociaż pierwszy tom - nie zaskakująca. Podczas czytania nie zastanawiałam się, jak to wszystko się skończy, tylko jak do tego dojdzie i kto po drodze zginie. Moment kulminacyjny bardzo długo narastał razem z napięciem, jednak zbyt szybko się skończył. Mrugnęłam i było po wszystkim, a spodziewałam się, że potrwa to o wiele, wiele dłużej. Trochę było to rozczarowujące, gdyż właśnie na tych wydarzeniach się skupiałam wiedząc, jak zakończy się sprawa. Jestem zadowolona z lektury, jednak mimo wszystko spodziewałam się czegoś innego. 

Przerażające jest to, jak Alex Kava potrafi wczuć się w umysł prawdziwego psychopaty. Stucky to postać, która sprawiała, że miałam gęsią skórkę wszędzie, gdzie się tylko da. Nie potrafię sobie wyobrazić, że tacy zwyrodnialcy chodzą gdzieś po świecie i naprawdę mordują ludzi, bo podoba im się siła i samo polowanie. Gdyby ktoś zapytał mnie, jaki jest najstraszniejszy morderca z książek, które czytałam, bez wahania wymieniłabym właśnie jego. Przemyślane działania, zaplanowane wszystko w najdrobniejszych szczegółach i ten zachowany spokój w każdej sytuacji... Nie dziwię się, że Maggie O'Deal śni się on po nocach. 

Warto po tę książkę chwycić albo w momencie, gdy nie zna się w ogóle Maggie lub gdy już się kilka tomów przeczytało, żeby sobie przypomnieć niektóre wydarzenia z jej życia i poznać szczegóły jej pierwszej poważnej sprawy, w której brała udział w całości. Alex Kava swoje książki pisze tak, że czyta się je ekspresowo i przyjemnie, a równocześnie wzbudzają emocje i wywołują koszmary.

Ogólna ocena: 07/10 (bardzo dobra)

687 // Przedsmak zła // Alex Kava // Before Evil // Katarzyna Ciążyńska // Maggie O'Deal // tom 0,5 // 14 marca 2018 // 336 stron // Wydawnictwo HarperCollins // 37,99 zł

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu HarperCollins!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger