listopada 19, 2020

ŚWIĄTECZNA SERIA: GORĄCE DOCHODZENIE // L.H. COSWAY

 

Święta, święta, nadchodźcie! Coraz częściej sięgam teraz po książki w klimacie świątecznym z nadzieją, że mrugnę i obudzę się w grudniu. Zamówiłam więc sobie w księgarni Tania Książka dwa świąteczne tytuły i pochłonęłam oba za jednym zamachem. Najpierw zdecydowałam się na Gorące dochodzenie

W pracy spędzamy znaczną część naszego życia. Większość z nas dzieli przestrzeń, w której wykonuje obowiązki, z innymi osobami. I choć widujemy się z nimi codziennie, nie zawsze w pełni zdajemy sobie sprawę z tego, kim tak naprawdę są ludzie zajmujący sąsiednie biurko.

Maisie Wilkins nie może narzekać na to, że jej stanowisko jest nudne. Wręcz przeciwnie. Zatrudniona przez prywatne biuro detektywistyczne poświęca się zbieraniu potrzebnych informacji, śledzeniu tropów i rozwiązywaniu zagadek. Kobietę od dłuższego czasu intryguje Cameron Grant - najprzystojniejszy, a zarazem najbardziej oschły i nieprzyjemny detektyw. Niewiele wie o tym tajemniczym mężczyźnie, jednak zdaje sobie sprawę z tego, że coś ją do niego przyciąga.

Podczas firmowego przyjęcia świątecznego Maisie nawiązuje z Cameronem rozmowę zakrapianą kilkoma drinkami. Wieczór kończą w mieszkaniu Camerona, oddając się namiętnym uniesieniom, choć żadne z nich się tego nie spodziewało. Czy dla obojga będzie to początek pięknej i płomiennej miłości? A może zapowiedź rychłej katastrofy?

Już pierwsza strona i poznanie Maisie sprawiło, że nie mogłam się oderwać od czytania. Jest ona postacią bardzo specyficzną. Nie spotkałam jeszcze nigdy bohaterki tak oddanej innym, że ignoruje całkowicie swoje uczucia. Było mi przykro, że wszyscy traktują ją jak kogoś niepotrzebnego, zbędnego i ignorują jej uśmiech. Nawiązanie znajomości z Cameronem zmieniło w niej bardzo dużo i dodało tej potrzebnej pewności siebie. Odniosłam wrażenie, że każdy potrzebuje w swoim życiu takiego zgorzkniałego Camerona.

Spodobało mi się, że relacje Camerona i Maisie nie są tutaj jedynym wątkiem, bo ich praca w firmie detektywistycznej wysuwa się bardzo na pierwszy plan. Spodobały mi się ich sprawy, podejście Camerona do pracy detektywa. Z chęcią poczytałabym więcej. Żałuję, że nie zapowiada się na kolejny tom, bo dodałam Gorące dochodzenie do listy najlepszych książek przeczytanych w roku 2020.  Sprawa, w którą się wplątali zwaliła mnie z nóg. Nie spodziewałam się tego, ani końcowego zwrotu akcji. Bardzo miło się tak zaskoczyć. 

Sporo jest tutaj pobocznych postaci, ale nie zwraca się na nie tak uwagi jak na naszych głównych bohaterów. Przyznam, że kocham wręcz takie powieści - uwielbiam poczucie humoru, miłość, zgorzkniałych mężczyzn. Autorka na tyle przypadła mi do gustu, że już rozglądam się za jej kolejnymi powieściami i mam ochotę jeszcze w tym roku się za nie zabrać.

Mimo, że wydawałoby się, że to książka o tematyce mało świątecznej, to magia świąt wylewa się z niej od pierwszych stron. Już podsunęłam ją mamie i planuję wcisnąć jeszcze przyjaciółkom, bo naprawdę jestem zakochana i nie potrafię się do niczego przyczepić. 

Magia świąt? ✔
Wciągająca fabuła? ✔
Gorący romans? ✔
Niebezpieczna tajemnica? ✔

★★★★★★★★★★

Gorące dochodzenie // L.H. Cosway // Happy Go Lucky // Karolina Bochenek // 2020 // 392 stron // Wydawnictwo Kobiece // 39,90 zł

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger