stycznia 05, 2021

SZKLANY MAG // CHARLIE N. HOLMBERG

Po lekturze Papierowego maga bardzo chciałam sięgnąć po kontynuację. Potrzebuję czegoś lekkiego, co mnie wciągnie i nie pozwoli myśleć o złych rzeczach i tu z pomocą przyszła mi Charlie N. Holmberg. Lubię tę serię za jej oryginalność i prostotę zarazem. Ciężko ostatnio znaleźć coś ciekawego w kategorii książki młodzieżowe, więc tym bardziej fakt, że taki cykl istnieje.

Minęło zaledwie kilka miesięcy od momentu, kiedy adeptka magii odbyła niebezpieczną podróż w poszukiwaniu skradzionego serca swojego nauczyciela. Zdeterminowana Ceony pokonała Lirę - groźną Wycinaczkę, która z zimną krwią chciała pozbawić Emery'ego Thane'a życia. Nastolatka odnalazła serce swojego mistrza, jednocześnie oddając mu własne. Ku jej zdumieniu, mężczyzna zachowuje się, jakby nic się nie stało, jakby nadal jego jedyną misją było przygotowanie Ceony do uzyskania tytułu Składacza.

Niestety, względny spokój w życiu Ceony nie trwa długo. Okazuje się, że chociaż Lira została unieszkodliwiona, to wciąż istnieją inni, których marzeniem jest pomszczenie okrutnej Wycinaczki. Jeden z jej współtowarzyszy, Grath Cobalt, zamierza dopaść młodą adeptkę magii i z przyjemnością pozbawić ją serca. Ten bezwzględny mag jest równie groźny jak Lira, a w dodatku posiada pewną ważną informację na temat Ceony. Przestraszona nastolatka wie, że życie jej rodziny i przyjaciół jest w ogromnym niebezpieczeństwie. Postanawia więc zmierzyć się z mrocznymi magami i stanąć do nierównej walki. Tym razem w razie niepowodzenia może ucierpieć wiele, wiele osób...

Ceony jest specyficzną bohaterką. Bardzo szybko zakochała się w Emerym i to jest trochę minus pierwszej części, bo zwykle takie coś wszyscy uznają za nierealne, ale jeśli wziąć pod uwagę objętość tych książek to nie ma co się dziwić, że autorka poszła na skróty. Szklany mag to bezpośrednia kontynuacja tomu pierwszego i cieszy mnie to. Obawiałam się początkowo, że dostanę tutaj książkę o innych bohaterach, skoro Ceony jest magiem papierowym. Bardzo mi ulżyło.

Nie będę udawać, że fabularnie ten tom jest lepszy, bo tak nie jest. Podróż przez serce Emery'ego - genialnej postaci swoją drogą - była świetną przygodą, a ucieczka przed Cobaltem troszkę mniej, ale i tak pochłonęłam ten tom na raz i nie mogę doczekać się kontynuacji. Lubię ten specyficzny klimat, który paruje wręcz z tego cyklu. Czuję taki niepokój podczas lektury i sama nie wiem. na którym wątku skupić się mocniej. Na próbie podbicia serca Emery'ego przez Ceony - co poradzić, jestem w głębi serduszka romantyczką - czy na pościgu za Wycinaczami. 

Wątki fantastyczne są bardzo ciekawe. Mam wielką nadzieję, że trochę mocniej się rozwiną, bo chociaż pierwszy tom tego nie zapowiadał, tak już w drugim wydarzyło się sporo rzeczy związanych z magią i jest to dla mnie wielki plus. Uwielbiam tego typu książki, więc każdy fan Pottera czy magii samej w sobie powinien po Szklanego maga sięgnąć dla rozrywki. Nie jest to może najbardziej ambitny tytuł, ale naprawdę warty uwagi. 

★★★★★★★☆☆☆

ZA MOŻLIWOŚĆ PRZECZYTANIA DZIĘKUJĘ KSIĘGARNI TANIA KSIĄŻKA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger