marca 04, 2022

[18/2022] BIBLIOTECZKA LEONA: AKADEMIA MĄDREGO DZIECKA. WIELKA MISJA MAŁEJ SONDY // JOYCE LAPIN, SIMONA CECCARELLI


Kosmos to jedno z moich zainteresowań. Od dziecka już rysowałam planety, interesowałam się gwiazdami, marzyłam o podróżach międzyplanetarnych. Chcę zaszczepić w Leonie ciekawość świata, więc gdy zobaczyłam Wielką misję małej sondy... musiała trafić do jego biblioteczki. Nie spodziewałam się, że jest to tak genialna pozycja. Oboje się w niej zakochaliśmy. Czytałam ją tak długo, aż ochrypłam i zaczęło boleć mnie gardło. Mamo, chcę jeszcze słuchać.

Książka o kosmosie jakiej jeszcze nie było! Wybierz się w niezwykłą misję z sondą New Horizons przez Układ Słoneczny. Leć z prędkością 10 mil na sekundę i dowiedz się, jak gigantyczny Jowisz pomógł maleńkiej sondzie dotrzeć do Plutona. Zobacz pierwsze w historii zdjęcia tej karłowatej planety i odkryj zadziwiającą cechę jej powierzchni. Następnie pokonaj kolejny miliard mil do mini-świata Arrokoth.

Przygodowa formuła jest książki bliska współczesnym dzieciom, a dynamiczna szata graficzna łącząca ilustracje, infografiki i zdjęcia pomaga w zrozumieniu treści.

Autorzy świetnie zastosowali zabieg personifikacji. Nie da się nie poczuć sympatii to malutkiej sondy wielkości fortepianu, która przemierzyła takie wielkie odległości dla nauki. Horyzontka, jak nazwano ją w polskim tłumaczeniu, to bardzo wdzięczna bohaterka książki. Myślałam, że skoro występuje w książce dla dzieci to informacje będą bardzo ograniczone, a okazuje się, że jest ich tutaj naprawdę sporo. Są też tak ciekawe, że nie mogłam oderwać się od lektury. Poznajemy Plutona tak bardzo, że kusi mnie stwierdzenie, że stał się moją ulubioną planetą karłowatą. 

Wszystko to napisane jest w sposób tak lekki, zabawny i ciekawy, że wszystkie te informacje po prostu zostają w głowie. Zajrzyjcie do środka i również zakochajcie się w tej małej sondzie. Żeby badać kosmos trzeba mieć w sobie wiele pokory i cierpliwości. Dotarcie Horyzontki do Plutona trwało kilka lat i mogło się nie udać. Podziwiam wszystkich tych naukowców. My dostajemy podane na tacy wszystko to, co ciekawe. Jestem zachwycona. Będziemy do tej książki wracać bardzo często.

★★★★★★★★★★

Wielka misja małej sondy // Joyce Lapin, Simona Ceccarelli // Akademia Mądrego Dziecka. Chcę wiedzieć // 23 lutego 2022 // 40 stron // wydawnictwo HarperKids

Za książkę dziękujemy wydawnictwu!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger