sierpnia 01, 2022

[59/2022] #BLOGUJEZTK: NIECHCIANY NASTĘPCA // DANIELLE L. JENSEN

Królestwo mostu to seria, która bardzo przypadła mi do gustu i nie mogłam doczekać się kolejnego tomu o Larze i Arenie. Autorka zrobiła mi jednak psikusa i owszem, napisała trzecią część, a jednak nie o nich bezpośrednio. Byłam sceptycznie nastawiona do Zarrah i Kerisa, ale ostatecznie wciągnęłam się w ich losy i czekam na kontynuację. Na pewno zmiecie mnie z nóg bardziej nawet, niż Niechciany następca.

Zarrah, wojowniczka wychowywana na następczynię cesarzowej Valcotty, kieruje się w życiu dwiema prawdami: że król Maridriny zamordował jej matkę i że ona w akcie zemsty pośle do grobu jego i wszystkich Veliantów.

Wieczna Wojna między Maridriną a Valcottą trwa od wielu pokoleń, tysiące rodaków Zarrah podczas niej zginęło lub zostało sierotami. Kiedy więc Zarrah zostaje dowódcą garnizonu w granicznym mieście Nerastis, jest gotowa zrobić wszystko, co konieczne, by zniszczyć wrogie siły Maridriny. Jak również zabić księcia Velianta, który nimi dowodzi.

Przypadkowe spotkanie z anonimowym – i przystojnym – Maridrinem skłania ją jednak do zastanowienia się, czy przemoc, jakiej się dopuszczała, była aktem sprawiedliwości czy zbrodnią. Podczas kolejnych nocnych spotkań z bezimiennym mężczyzną odkrywa, że wiele ich łączy, także gorąca namiętność.

Kiedy jednak jego tożsamość zostaje ujawniona, Zarrah musi zdecydować, czy naprawdę pragnie pokoju, czy woli maszerować w rytm bitewnych bębnów.

Zarrah jest interesującą postacią. Myślę, że mogę spokojnie postawić ją na podium razem z Larą, jeśli chodzi o moją sympatię do niej. Podejmowała wielkie ryzyko i wybierała drogi, którymi ja bym nie poszła, ale dzięki temu pokazała, jak ważny jest dla niej honor i zdobyła mój szacunek. Danielle L. Jenson potrafi tworzyć bohaterów. Do tej pory Aren był moim ulubieńcem, ale inteligentny Keris starł go na proch. Urzekła mnie w nim ta zimna determinacja, by ocalić Zarrah, chociaż ta cecha zbyt upodabnia go do ojca. Do celu po trupach. Obawiam się trochę co z tego wszystkiego wyniknie.

Los sprzyja silnym. Bóg wynagradza dobrych. A gwiazdy nigdy nie porzucają tych, którzy marzą o czymś więcej.

Niechciany następca to grube tomiszcze, więc trochę czasu spędziłam na lekturze i bardzo zżyłam się z bohaterami. Całą sobą przeżywałam wszystko,  a zakończenie tej przygody okazało się dla mnie ciosem w serce. Poczułam się tak, jakby ktoś bestialsko złapał mnie za rękę i wyciągnął ze świata, w którym chciałam zostać na zawsze. Może uniwersum stworzone przez Danielle L. Jensen ocieka krwią i rządzi się swoimi prawami, ale ma w sobie też dużo pięknych miejsc i wartościowych ludzi. To jedno z tych miejsc, w którym bym mogła zamieszkać.

Chociaż skupiamy się głównie na wątkach Zarrah i Kerisa to dobrze nam znani Lara i Aren też się tutaj pojawiają. Trzeba dodać, że Niechciany następca dzieje się w trakcie wydarzeń z dwóch pierwszych tomów Królestwa mostu, więc chronologia jest trochę zaburzona i może mieszać w głowie. Mam skrajne uczucia, jeśli o to chodzi. Z jednej strony to ciekawy zabieg, z drugiej wolałabym chyba bezpośrednią kontynuację. Z tym, że wtedy nie znałabym tak tych bohaterów i mogłabym dużo stracić. Eh.

Jesteś zbyt młoda, by wiedzieć, co się dzieje, gdy zderzają się dwa narody na równi przepełnione nienawiścią. Niebo poczernieje od popiołów spalonych ciał. 

Prezentem od autorki jest dla nas kilka rozdziałów z perspektywy Arena i Lary, które zostały zamieszczone na końcu. Miło było wrócić do tej pary i po raz kolejny zachwycić się niezłomnością Lary. Rzadko się zdarza, żebym wolała żeńską postać od męskiej w jakiejś książce, ale Jensen sprawia, że wybór jest prosty. Moja mama po przeczytaniu tego tytułu myśli podobnie. To niesamowita przygoda i warto poświęcić jej mnóstwo czasu. Czekamy na tom czwarty z zapartym tchem. 

Minusem tej serii jest jej geniusz. Siedzę teraz i zastanawiam się, co mam zrobić ze swoim życiem. Wkroczenie do innego literackiego świata wydaje się w tym momencie czymś niezachęcającym. Kacu książkowy, witaj. Dawno cię nie było.

★★★★★★★★☆☆

Niechciany następca // Danielle L. Jensen // Królestwo mostu // tom 3 // 2022 // 680 stron // wydawnictwo Galeria Książki

Za książkę bardzo dziękuję księgarni Tania Książka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger