lutego 01, 2019

LUTOWE ZAPOWIEDZI + KILKA NEWSÓW

Jedna dwunasta tego roku już za nami. Przyznam, że bardzo mnie to cieszy. Nie mogę się już doczekać, gdy Luluś będzie uczył się siadać, chodzić, mówić. Możliwość nauczenia go czegoś nowego jest czymś niesamowitym. Już teraz - skończył sześć tygodni - jest bardzo ciekawy świata, reaguje już na zabawki. Można spędzić z nim czas inaczej niż podczas karmienia czy rzadkich drzemek. Równocześnie przez to mam mniej czasu na czytanie, a gdy mam wolną chwilę - przyznam się bez bicia - siedzę i gram na telefonie. Mea culpa. Nowy miesiąc, nowa ja, czyli czas na moje comiesięczne postanowienia. Udało mi się ogarnąć mniej więcej życie po porodzie, więc mam nadzieję, że uda mi się wprowadzić ponownie ścisłą organizację - na tyle, na ile to możliwe z tak małym dzieckiem. 

👉Jak pewnie zauważyliście opcja komentowania została wyłączona. Długo się nad tym zastanawiałam i uznałam, że będzie to najlepszym wyjściem z sytuacji. Wasze komentarze czytałam, jednak interfejs blogera odrzucał mnie jakoś do odpisywania na nie, a i Wy nie zostawaliście informowani o odpowiedzi. Postanowiłam rozwiązać ten problem w bardzo prosty sposób. W każdym poście na samym dole znajdziecie odnośnik do zdjęcia na Instagramie, gdzie możemy w banalny sposób nawiązać kontakt. Do tej pory znajdowaliście tam po prostu najnowsze zdjęcie, jednak od jutrzejszego wpisu - o Marzycielkach - to się zmieni. 

👉 Po drugie planuję odejść od stałych dni tygodnia, w których pojawiały się wpisy. Czułam się bardzo zobowiązana do przestrzegania własnego grafiku - wychowanie przez tatę wojskowego odbiło mi się dosyć mocno na psychice - i odbierało mi to przyjemność z czytania. Śpieszyłam się z niektórymi książkami, by w poniedziałek, środę i piątek pojawiła się recenzja. Tym razem będzie to dużo bardziej spontaniczne - przynajmniej wybór dni, bo plan postów na luty jest już rozpisany.

👉 Kolejną kwestią pozostaje tematyka Papierowych Miast. Nie odchodzę od książek - to dalej będzie motyw przewodni tego bloga. Mam zamiar jednak wprowadzić trochę wpisów ściśle parentingowych, kulinarnych. Pisanie bloga odchodzi już trochę do lamusa - teraz wszyscy przechodzą na instagram - ja jednak nie mam takiego zamiaru. Jestem na tamtym profilu aktywna częściej niż tutaj, bo nie wymaga on ode mnie tyle czasu, jednak wciąż to tutaj będę opowiadać o książkach i o wszystkim, co mi przyjdzie na myśl.

A teraz przejdźmy do zapowiedzi, których nie jest - na szczęście - aż tak dużo. 

WYDAWNICTWO LITERACKIE

Kuba Sokołowski mieszka w Warszawie. Studiuje prawo, ma paczkę zwariowanych przyjaciół i śliczną dziewczynę Weronikę. Nikt jednak nie wie, że w głębi duszy marzy, by zostać aktorem. Kiedy do Polski przyjeżdża znany reżyser, Kuba decyduje się wziąć udział w castingu do roli szekspirowskiego Romea. Chce się przekonać, czy stać go na podążanie za własnymi marzeniami. Alice Green mieszka w Londynie. Jest rysowniczką. Właśnie zaczyna nowe życie po udanym przeszczepie nerki. Została przyjęta na warsztaty dla młodych artystów i musi wybrać, dokąd pojedzie: do Pragi, Berlina czy Warszawy.  pełny opis
Premiera: 13 lutego 2019

Dla dwunastu córek króla Alberta śmierć królowej Laurelii oznacza nie tylko utratę matki. Decyzją ojca dziewczęta zostają objęte ścisłą ochroną. Odbiera się im ukochane lekcje, przedmioty, i – co najważniejsze – osobistą wolność. Jednakże siostry, zwłaszcza najstarsza z nich, księżniczka Frida, nie zgadzają się na taki los. Jest coś, co nadal posiadają i czego ojciec nie może im odebrać: siła wyobraźni. Mogąc polegać wyłącznie na własnej pomysłowości, królewny podejmują walkę o życie na swoich warunkach. pełny opis

Premiera: 27 lutego 2019

Serce – najgłębsza tajemnica, dom duszy, esencja życia i źródło sił duchowych. Przez tysiące lat pozostawało niedostępne dla medyków zarówno ze względu na kulturowe i religijne tabu, jak i ze względów praktycznych: skoro pacjent miał pozostać żywy, serce nie mogło przestać bić – a jak operować organ pozostający w ciągłym ruchu?

Thomas Morris, ceniony dziennikarz BBC, relacjonując jedenaście przełomowych operacji, opowiada historię kardiochirurgii – dzieje porażek i triumfów, brawury, zazdrości i rywalizacji. pełny opis
Premiera: 27 lutego 2019

WYDAWNICTWO UROBOROS

Nowe wydanie nadzwyczajnej powieści Marty Kisiel! Współczesny Wrocław z krótką wycieczką do czasów niemieckiego Breslau, doprawiony sporą dozą czarnego humoru i odrobiną romantycznego ducha. Los nigdy nie był łaskawy dla Salomei Klementyny Przygody. Wystarczy spojrzeć na jej rodzinę: matka chcąca uwolnić „rozbuchany erotyzm” córki, ojciec żyjący mentalnie w dziewiętnastym wieku i brat Niedaś – społeczny szkodnik, leń i zakała. Nic więc dziwnego, że gdy tylko nadarza się okazja, Salka ucieka z rodzinnego miasta do Wrocławia. pełen opis
Premiera: 13 lutego 2019

Okultystyczny kryminał z elementami mitologii wudu i horror w duchu twórczości Lovecrafta!

John Raymond Legrasse, doświadczony nowoorleański policjant, podczas policyjnego nalotu na przemytników trafia do dziupli handlarzy żywym towarem. Znajduje tam makabrycznie okaleczone zwłoki młodej kobiety. Tropy prowadzą do niewyjaśnionej sprawy
z przeszłości, rytualnego mordu dokonanego przez tajemniczą sektę. pełny opis

Premiera: 27 lutego 2019

WYDAWNICTWO ZYSK

Zamek, nieboszczyk i jałówka – czyli jak Matylda szukała świętego spokoju…

Kiedy Matylda zostaje porzucona przed ołtarzem, wszystkim, czego potrzebuje, jest odrobina samotności. Spotkanie z Władkiem, kolegą szkolnym, kończy się propozycją wprowadzenia się na jego zamek i Matylda decyduje się z niej skorzystać. Niestety, spokój nie jest jej pisany. pełny opis

Premiera: 18 lutego 2019

Opowieść o czasach wielkiego kryzysu przepełniona tańcem i rozpaczą.

Hollywood, lata 30. XX wieku, rekordowo wysokie bezrobocie. Gigantyczny maraton taneczny przyciąga rzesze znęcone obietnicą darmowego wiktu i tysiąca dolarów dla zwycięzcy: bezrobotnych aktorów, łowców nagród i ludzi bez perspektyw. pełen opis



Premiera: 18 lutego 2019

Zdumiewająca opowieść o pozaziemskiej interwencji.

Najnowsza powieść jednego z najbardziej poczytnych pisarzy fantastyki.

Ruchliwa ulica w kanadyjskim mieście. W promieniu światła, najwyraźniej wystrzelonego przez UFO, znika Samantha August, autorka książek science fiction. pełny opis


Premiera: 25 lutego 2019


Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger