lutego 23, 2021

WSKAZÓWKI. PARADOKS // BARTOSZ SZCZYGIELSKI

Po skończeniu Wskazówek nie mogłam doczekać się kontynuacji. Ciekawa byłam jak autor poprowadzi całą fabułę, bo nie wydawało mi się, by było łatwo wpaść na coś równie genialnego jak tom pierwszy. Bartosz Szczygielski jednak po raz kolejny mnie zaskoczył. Szkoda, że minie jeszcze kilka lat, zanim Leon pozna ten cykl, bo chętnie już bym mu go przeczytała.

Każda historia ma swój początek, ale nie każda musi mieć tylko jedno zakończenie… Minął rok od wydarzeń przedstawionych w pierwszej części powieści. Jest dzień wagarowicza. Maks od jakiegoś czasy gorzej dogaduje się z Martą. Dziewczyna nie ma dla niego czasu, a poza tym kręci się obok niej nowy uczeń w szkole – Łukasz. Kiedy Maks jest świadkiem, jak Marta zostaje porwana w dziwnych okolicznościach, postanawia nie tracić ani chwili i uratować dziewczynę z opresji. Czas wyciągnąć z ukrycia zegarek dziadka. Ale, co za pech! Zegarek ulega awarii. Co wspólnego ze zniknięciem Marty ma tajemnica rodziny Maksa? Czy uda się uzyskać pomoc w Antykwariacie pod Zegarem?

Wskazówki to druga książka w serii o trzynastoletnim Maksie. To przygoda, zagadka i rodzinna tajemnica w najlepszym wydaniu, która wciągnie wszystkich miłośników kryminałów. To również współczesna opowieść o Warszawie doprawiona szczyptą magii.

Maks jest bardzo fajnym bohaterem. Młodsi czytelnicy na pewno będą w nim zakochani. W tym tomie również lepiej go poznajemy. Podoba mi się, że nie jest idealnym uczniem, idealnym dzieckiem, popełnia błędy. Nie wprowadza dzieci w przeświadczenie, że są beznadziejni, bo źle się uczą czy zdarza im się nie słuchać rodziców. To bardzo ważne, żeby pokazać dzieciom, że każdy ma w sobie jakieś pozytywne cechy i coś miłego go w życiu spotka.

Przygoda w tym tomie bardzo mi się spodobała. Nie wiem nawet, czy nie bardziej niż poprzednia. Trochę żałuje, że te książki są tak krótkie, ale dzięki temu to dobry pomysł, żeby zachęcić dzieci do czytania. Na pewno nikt nie będzie się nudził podczas lektury - nawet rodzic. Znowu dostajemy sporo magii, mnóstwo zabawy i przygody. 

Dodatkowo pojawiają się nowi bohaterowie, których bardzo polubiłam i którzy dodają całości jeszcze więcej genialności. Łukasz zapowiada się na kogoś, kto dużo wniesie do fabuły. Mam nadzieję, że więcej dowiemy się o rodzinie Maksa, bo to wszystko, czego się tutaj dowiedziałam naprawdę mocno mnie interesuje. Jeśli macie dzieci - takie już sześcioletnie - to szukajcie Wskazówek w księgarniach, bo to jedna z moich ulubionych serii dla młodszych.

★★★★★★★★☆☆

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger