lutego 21, 2021

#BLOGUJEZTK: ZAMRUCZĘ CI // AGATA BIEŃKO

 
Zaczynam swój prywatny maraton książek obyczajowych i lekkich. Mam ochotę poczytać coś, co poprawi mi humor, choćby było nawet nieprawdopodobnie romantyczne. Sięgnęłam najpierw po Zamruczę Ci, bo zaintrygowało mnie opisem - których zwykle nie czytam, więc cieszę się, że tym razem to zrobiłam. Jestem bardzo zaskoczona, że nie jest to książka jednotomowa, ale nie mogę się już doczekać kontynuacji.

Paula prowadziła spokojne życie, w którym wszystko miała ułożone i zaplanowane. Nie przewidziała tylko jednego - że wracając samochodem do domu, przejedzie czarnego kota. Jak się okazało, a raczej jak stwierdziła właścicielka kota, było to jego ostatnie życie. Dziewczyna nie przejęła się specjalnie losem zwierzęcia. Co mogła zrobić? Nic.

W ramach zemsty Cyganka postanowiła rzucić klątwę na Paulinę. Ale kto by wierzył w takie rzeczy? Tylko dlaczego rok później jest już po trzech nieudanych związkach i niezliczonych awanturach, jej młodsza siostra planuje ślub, a ich relacje rodzinne są coraz gorsze?

Mimo wszystko Paulina postanawia się nie poddawać i dalej walczyć o swoje. Potrzebuje tylko trochę odreagować, a pomógł jej w tym znany i charyzmatyczny ginekolog, który zawsze otoczony jest kobietami. Nie tylko podczas pracy. Choć miał być tylko przygodą na jedną noc, teraz nieustannie na siebie wpadają. Mimo że zupełnie nie potrafią się zrozumieć, Paulina postanawia wykorzystać tę znajomość do naprawienia rodzinnych więzi. Grzegorz chętnie zgadza się poznać jej rodziców. Nikt nie przewiduje, że to dopiero początek kłopotów...

Polubiłam Paulinę od samego początku. To jedna z tych postaci, które swoim charakterem podbijają serca. Jest bardzo nieświadoma swojej urody, zna swoją wartość i nie daje się traktować jak jednodniową zabawkę. Początkowa jej relacja z Grzegorzem nie zapowiadała ani nic oryginalnego, ani nic ciekawego, ale ostatecznie okazało się, że to jedna z lepszych książek obyczajowych, jakie czytałam w życiu.

Czasami ludzie potrzebują adrenaliny, odskoczni. Czasami lubią widzieć iskrę pożądania w oczach obcej osoby. Czasami coś zwyczajnie się wypala. Rutyna, wspólne mieszkanie, codzienność. Prościej jest zdradzić, niż przyznać się, że to nie to.

Chociaż mamy tutaj typowego faceta, który myśli jedynie o tym, jak zaciągnąć każdą spotkaną kobietę do łóżka to Agata Bieńko tak pokierowała swoją historię, że ciężko przewidzieć wszystkie wydarzenia. Grzegorz ma bardzo ciekawe życie - nie zgadniecie na pewno, gdzie pracuje, ale pieniędzy ma jak pingwiny lodu i trwoni je lekką ręką. Paula zaś stara się utrzymać na powierzchni swoją firmę i nawet nie zwraca uwagi na bogactwo Grzesia, które jest trochę przekłamane, bo ten zawód nie przynosi tak dużych funduszy... No ale kto by się czepiał.

Na okładce obiecana jest nam komedia erotyczna i wszystko to dostajemy. Po prostu płakałam ze śmiechu, a wątki dla dorosłych również się tu pojawiają. Grzegorz i jego znajomy wyrażają się niewybrednym językiem, pojawiają się przekleństwa, niepozostawiające dużo wyobraźni opisy kobiecych ciał... Nie przeszkadza to jednak w niczym, nie jest infantylne, idealnie wtapia się w fabułę i nie jest wymuszone. Bardzo ciężko znaleźć dobrą polską książkę. Wiele z nich po prostu czytam z zażenowaniem i nie są one zbyt dobrze napisane. I tutaj przychodzi Agata Bieńko i rozwala swoim Zamruczę Ci system.

Skąd mam wiedzieć, że spotkałam kogoś, komu mogę zaufać? I skąd mam wiedzieć, że ten ktoś kocha mnie tak mocno, że nigdy nie nawali? Kiedy patrzę wstecz, nie widzę okresu, w którym byłabym pewna mężczyzny. Były związki, związki porażki, kiedyś normalne też były, ale nigdy tak naprawdę nie miałam pewności. Więc czy taka prawdziwa miłość w ogóle istnieje?

Pojawia się tu też sporo wątków dotyczących wiary w przesądy i przekleństwa. Dodaje to tej książce takiej magii, która dodatkowo idealnie dopełnia całą historię. Już wiem, że kontynuacja będzie równie doskonała, bo takiego zakończenia się nie spodziewałam. Trochę się zdenerwowałam, że będę musiała na tom drugi poczekać, bo najchętniej wzięłabym go do ręki już... Ale później wszystko będzie smakować jeszcze lepiej.

★★★★★★★★★☆

Za możliwość przeczytania dziękuję księgarni Tania Książka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger