maja 03, 2021

BIBLIOTECZKA LEONA: REGINKA SZUKA DOMU + MIRON W PUŁAPCE // EWA NOWAK


Dzisiaj zajrzymy do środka kolejnych książeczek z serii Akademia Mądrego Dziecka. Pomóż mi przetrwać to bardzo ważny cykl, który już dzieci w wieku przedszkolnym uczy szacunku do zwierząt. Leon jest jeszcze troszkę za mały na tą tematykę - szybko się nudzi i zamyka mi książkę w trakcie czytania - bo tekstu jest bardzo dużo, a obrazków za mało, jak na jego upodobania. Ja jednak z chęcią czytam te tytuły, bo można z nich dowiedzieć się ogromu informacji.

Reginka szuka domu opowiada o królowej trzmieli, która zmierzyć się musi z poszukiwaniem nowego gniazda, a ludzie - świadomie czy też nie - przeszkadzają jej w tym. Dobrze uświadomić dzieci, że owady są bardzo światu potrzebne i trzeba pomagać im, z odpowiedniej odległości oczywiście. Sporo tutaj informacji o trzmielach i dowiedziałam się o rzeczach, o które nawet nie przyszłoby mi do głowy zapytać.

Miron w pułapce to książka o fokach, które z powodu swojego uroku osobistego traktowane są jak pluszaki i fajna atrakcja do zrobienia sobie zdjęcia. Nie sądziłam, że tak mało wiem o tak wielu kwestiach i cieszę się, że powstają książki, które mają na celu uświadomienie nie tylko dziecka, ale też rodzica. Pamiętajmy, że to my dajemy dzieciom przykład i ważne jest wszystko to, co im pokażemy.

Wnętrze tych książeczek jest przepiękne. Lubię je przeglądać dla tych cudownych ilustracji, które nie wyglądają jak takie dla maluchów, więc zachwyci się nimi czytelnik w każdym wieku. To jedne z tych mądrych i wartościowych pozycji, które warto mieć na oku.


Za książeczki dziękujemy wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger