grudnia 29, 2021

BLOGUJEZTK: KUSICIELKA // EMILIA SZELEST


Emlia Szelest to jedna z moich ulubionych polskich autorek. Pochodzi z miasta niedaleko mnie i podoba mi się, że zwykle w swoich książkach opisuje dobrze znane mi regiony. Gdy widzę to nazwisko na okładce... biorę w ciemno. Przyznam, że nie spodziewałam się, że dostanę coś tak... innego. I nie mówię tutaj w dobrym znaczeniu tego słowa. Jeśli znacie książki Elle Kennedy to sięgając po Kusicielkę dostaniecie marną podróbkę jej powieści.

„Kusicielka” to pełna sprzecznych emocji, elektryzująca powieść Emilii Szelest.

Michael Banks jest nowym zawodnikiem sławnej drużyny hokejowej Ventura Devils. To utalentowany outsider, który całkowicie koncentruje się na odniesieniu sportowego sukcesu. Jest pewien, że aby osiągnąć cel, będzie w stanie zdobyć się na wszystkie konieczne wyrzeczenia. Do czasu…

W czasie szalonej imprezy przed rozpoczęciem sezonu Michael ląduje w łóżku z piękną dziewczyną, z którą połączyła go natychmiastowa więź. Gdy następnego dnia poznaje jej tożsamość, natychmiast przysięga, że odtąd będzie trzymał się od niej z daleka. Alison Hayes okazuje się bowiem córką właściciela drużyny, która przewodzi grupie młodych kobiet nazywanych przez hokeistów Kusicielkami. Ich głównym zadaniem jest trzymanie zawodników z dala od kłopotów, alkoholu i narkotyków. Związki między Kusicielkami a zawodnikami są wzbronione, a romanse między nimi – karane wyrzuceniem z drużyny. Alison ma dodatkowo burzliwą przeszłość – związek między nią a jednym z byłych zawodników zakończył jego karierę w Ventura Devils.

Pewna siebie Alison zawsze zdobywa to, czego pragnie, a relacja między nią a Michaelem stanowi gorącą mieszankę niechęci, fascynacji, pożądania i zauroczenia. Czy hokeista będzie w stanie oprzeć się największej pokusie swojego życia? A może to właśnie ulegnięcie jej jest tym, czego najbardziej potrzebuje?

Nie lubię, gdy polskie książki rozgrywają się za granicą. Już na starcie nie spodobało mi się to i było powodem rozczarowania. Miałam nadzieję, że akcja rozgrywać się będzie w Sanoku. Mamy tutaj jednak drużynę hokejową (sławną!) Ventura Devils, gdzie dzieją się najbardziej abstrakcyjne rzeczy na świecie. Właściciel drużyny zatrudnił sporą ilość pięknych dziewczyn, które mają pilnować zawodników i chronić ich przed nimi samymi. Mają zakaz wchodzić razem w związki pod groźbą usunięcia z drużyny i stratą dobrze płatnej pracy. Nie brzmi to w żaden sposób realistycznie i mija się też z wszelką logiką.

Pomijając już ten oczywisty absurd to podejście Alison Hayes do rzeczywistości nie podeszło mi do gustu. Dziewczyna wyprowadziła się z domu wraz z byłym kapitanem drużyny Diabłów i wróciła zdradzona po zabawie w dom. Od razu wpada jej w oko Michael - jak szybko można znowu popełnić te same błędy? Nie jest ona zbyt inteligentną dziewczyną i irytowało mnie jej zachowanie. Z czasem trochę nabrało sensu, ale mimo wszystko nie została moją ulubioną bohaterką.

Michael jest już trochę ciekawszy. Jego miłość do hokeja i chęć poświęcenia mu wszystkiego jest niesamowita. Wyróżnia się na tle innych zawodników i jest bardzo oryginalną postacią. Podoba mi się, chociaż brakuje mu tego czegoś, co dostrzegałam w innych książkach o hokeju. Popełnia jednak błędy, jest naprawdę bardzo realistyczny. To spory plus, bo nie jest sztucznie wykreowanym ideałem.

Fabuła nie jest czymś niezwykłym, chociaż - jak to w książkach Emilii Szelest bywa - czyta się ekspresem. Przyjemnie mi się śledziło losy bohaterów, chociaż domyśliłam się zakończenia. W tego typu historiach bardzo ciężko zaskoczyć czytelnika i mało kto się na to decyduje. Nie będę raczej kontynuować swojej przygody z Ventura Devils. Miałam za duże oczekiwania do autorki i nie spodziewałam się, że pójdzie takim utartym torem. Niebezpieczna gra była czymś genialnym i nie rozumiem, czemu Emilia zmieniła tak gwałtownie gatunek, w którym szło jej świetnie. Może chciała spróbować czegoś nowego, ale ja zostanę jednak przy jej kryminałach.

★★★★★★☆☆☆☆

Kusicielka // Emilia Szelest // Ventura Devils // tom 1 // 2021 // 320 stron // wydawnictwo Niegrzeczne Książki 

Zobacz inne książki dla kobiet tutaj

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger