stycznia 14, 2022

[04/2022] #BLOGUJEZTK: DOBRY ZIOMEK TOMEK. OPOWIEŚĆ O RAPERZE // MAJA ANNA SASS + ALEKSANDRA ARTYMOWSKA


Zastanawiacie się pewnie, co ja tutaj robię o takiej porze... Leon jakiś czas temu poszedł spać, a mi dalej chodzi po głowie książka, którą dzisiaj czytaliśmy na dobranoc. Pewnie nie wiecie, ale całą rodziną słuchamy jedynie rapu. Dla niektórych może się to wydawać dziwne, ale teksty raperów trafiają do mnie z pełną mocą. Leon jak na trzylatka potrafi już zaśpiewać całkiem sporo piosenek i właśnie tutaj jest przesłanie dla niego: rapować każdy może.

Pewnie zdziwicie się słysząc, że jest to główny morał tej historii. Ale wiecie, według mnie nie ma nic piękniejszego niż znaleźć sobie w życiu cel i coś, co daje szczęście, już w tak młodym wieku, jak zrobił to tytułowy Tomek. Nie spodziewałam się, że tak nam przypadnie do gustu Dobry ziomek Tomek, ale towarzyszenie mu w zwykłych codziennych czynnościach, kiedy czuł w sobie raperską moc było genialną zabawą. Starałam się przekazać w ten sposób Leonowi, że kreatywny może być w każdej sytuacji i będę się z tego cieszyć.

Książeczka jest dosyć gruba, czego się nie spodziewałam. Towarzyszymy Tomkowi w przeróżnych momentach - przy rozmowie z przyjaciółką, przy zakupach, śniadaniu, spacerze. Łatwo odnaleźć siebie w nim. Bawiłam się genialnie podczas czytania raperskich tekstów chłopca, więc jest to książka zarówno dla dziecka jak i dla rodzica. Lubię takie pozycje. 

Podoba mi się też styl ilustracji. Są takie proste, zwyczajne, swojskie. Nic wydumanego, a bardzo dobrze uzupełniają tekst i pasują do niego. Wielkim plusem jest też słowniczek trudnych wyrazów, który znajduje się na końcu. Dobry ziomek Tomek może być czytany przez kilkulatka, który już potrafi czytać, więc przyda mu się taka pomoc w zrozumieniu tekstu. Znajdziemy tam też kilkuwersowy tekst, w którym możemy uzupełnić rymujące się słowa. Coś czuję, że będziemy do tej książki wracać niejednokrotnie. Już widzę, że i tato chętnie na nią zerka. Zajrzyjcie niżej do środka.

★★★★★★★★★★

Dobry ziomek Tomek. Opowieść o raperze // Maja Anna Sass, Aleksandra Artymowska // 2021 // 55 stron // wydawnictwo Blueness


Za książeczkę dziękujemy księgarni Tania Książka! 💗


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger