maja 07, 2022

[46/2022] BIBLIOTECZKA LEONA: TY DECYDUJESZ. CZERWONY KAPTUREK + TY DECYDUJESZ. TRZY MAŁE ŚWINKI // CORALIE SAUDO, JESSICA DAS


Dla odmiany na te dwa tytuły to ja czekałam najbardziej. Uwielbiam wszelakie interaktywne książki, które wymagają od czytelnika podejmowania wyboru i czegokolwiek, poza suchym czytaniem. Spodziewałam się, że Leon będzie tak samo zachwycony jak ja czymś nowym, ale jest na to jeszcze zbyt mały. Nie interesuje go możliwość wyboru - jeśli czytamy te książeczki to ja muszę decydować i wtedy jest zainteresowany ciągłością historii.

Ty decydujesz! to nowa na polskim rynku wydawniczym seria bajek wielokrotnego wyboru, zwanych też paragrafowymi. Nowocześnie przedstawione opowieści zapoznają dzieci z klasyką w atrakcyjny dla nich sposób. Przy okazji rozwijają wyobraźnię, pobudzają ciekawość i pomagają w zrozumieniu konsekwencji wyborów. Zaspokajają też potrzebę podejmowania decyzji. Dzieci przy lekturze się nie nudzą, ponieważ rozbudowane ilustracje oraz interaktywny charakter książki skutecznie angażują ich uwagę. To bajki do wspólnego czytania, przy których nie będą się nudzić też opiekunowie, wyczarowując przy każdej lekturze inną opowieść!

Niesamowite są te książeczki. Bardzo różnorodnie można spędzać przy nich czas i nie poznaliśmy jeszcze wszystkich wariantów opowieści. Lubię jednak sięgać po te dwa tytuły, szczególnie na dobranoc. Leon wtedy nie zagląda mi przez ramię, więc mogę iść torem, którego jeszcze nie znamy. Jest to doskonała lektura dla dzieci w każdym wieku, ale przede wszystkim dla rodziców.

Zakończenia się tutaj przeróżne, nie są tak straszne jak oryginalne, więc już maluchowi można wszystko czytać bez obaw, że będą wybudzać go koszmary. Leon bardzo długo bał się każdej książki, w której pojawia się wilk. Tutaj się nie boi i to dla mnie najważniejsze. Będę kupować je w prezencie bardzo często dzieciom w rodzinie. Jestem pewna, że wszyscy będą zachwyceni.

★★★★★★★★★★

Ty decydujesz. Czerwony kapturek // Coralie Saudo, Jessica Das // Ty decydujesz // 2022 // 32 strony // wydawnictwo HarperKids

Ty decydujesz. Trzy małe świnki // Coralie Saudo, Jessica Das // Ty decydujesz // 2022 // 32 strony // wydawnictwo HarperKids

Za książki dziękujemy wydawnictwu!

Zajrzyj do środka ⬇



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger