lipca 13, 2022

[55/2022] #BLOGUJEZTK: WŁADCZYNI DUSZ // ADALYN GRACE

Ostatnio najchętniej sięgam po książki lekkie, ze sporą dawką romansu. Okazuje się, że przy ciągłym zabieganiu przy dwójce dzieci sprawdzają się dla mnie najlepiej. Wahałam się przez wyborem Władczyni dusz z powodu tematyki. Nie przepadam za akcją dziejącą się na statku, na wodzie. Dałam jednak szansę Adalyn Grace i nawet mnie nie zawiodła.

Amora Montara jest księżniczką, która musi dowieść swojej potęgi. Jedynie opanowanie niebezpiecznej magii dusz pozwoli wstąpić jej na upragniony tron. Całe swoje dotychczasowe życie poświęciła na naukę i ćwiczenia, a teraz nadszedł czas ostatecznego sprawdzianu. Jeśli zdoła przejść próbę, zostanie królową wysp. Niestety życie nie zawsze układa się jak w bajce. Amora zawiodła.

Zmuszona do ucieczki, wyrusza na podróż w towarzystwie tajemniczego pirata. Musi urosnąć w siłę, zapanować nad swoją mocą i pokazać wszystkim, że jest w stanie rządzić królestwem. Wody otaczające wyspy Visidia okazują się jednak wyjątkowo niebezpieczne. Roi się w nich od syren i legendarnych potworów polujących na nierozważnych żeglarzy. Jeśli Amora pragnie sięgnąć po koronę, musi przetrwać ten koszmar i zwalczyć destrukcyjną magię, która nieustannie rośnie w siłę i zaczyna zagrażać jej domowi.

Trochę czasu zajęło mi połapanie się w rzeczywistości Amory. Autorka stworzyła dosyć skomplikowany system magiczny, który prawie do samego końca był dla mnie niezrozumiały. Chciałabym dowiedzieć się o nim jeszcze trochę więcej i wiem, że kolejny tom spełni moje pragnienie. Magia dusz ma cudowną przeszłość i warto przeczytać Władczynię dusz tylko dla niej. No i dla Bastiana. 

Bastian jest piratem, który ma w sobie sporo uroku. Jak każdy mężczyzna w książkach tego gatunku został stworzony po to, żeby się w nim zakochać. Ma jednak swoje wady, podobnie jak Amora. I to ogromny plus. Nie dostaniecie tu idealnych bohaterów, którym nie można nic zarzucić i którym wszystko przychodzi zbyt łatwo. Muszą swoje przecierpieć i to naprawdę przykre. Podziwiałam szczególnie Amorę za miłość do ludu i poświęcenie. Nie miała łatwo. 

Fabuła w większości toczy się na morzu, więc fani morskich scen będą zachwyceni. Miłość Amory do wody i wolności na pewno przypadnie Wam do gustu. Biła z tej książki ogromna szczerość, więc nie zdziwię się, jeśli autorka również to kocha. 

Podoba mi się też, że romans nie wysunął się aż tak na pierwszy tor. Jeśli chodzi o uczucia między bohaterami to jestem zawsze pierwsza na tak, ale nie lubię, gdy historia się zaciera. Tutaj wszystko zostało doskonale wyważone. 

Początkowo ciężko było mi wciągnąć się w tę historię, ale ostatecznie bardzo szybko ją pochłonęłam. Cenię ją za oryginalność i to bardzo. W tych czasach ciężko jest napisać coś, czego jeszcze nie było, a Adalyn Grace się to udało. Chętnie przeczytam kolejne tomy i mam nadzieję, że będą niedługo dostępne. Wciąż mam ciarki, gdy myślę, o wydarzeniach z Władczyni dusz

★★★★★★★☆☆☆

Władczyni dusz // Adalyn Grace // All the Stars and Teeth // 08 czerwca 2022 // 424 stron // wydawnictwo HYPE

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger