lipca 20, 2022

[56/2022] PODRÓŻ NIEŚLUBNA // CHRISTINA LAUREN

Pamiętacie, jak zachwycałam się Wzorem na miłość? Bardzo szybko zabrałam się za kolejną książkę Christiny Lauren. Ba, mogę Wam powiedzieć w tajemnicy, że gdy piszę te słowa mam już za sobą również Roomies. Książki tego duetu mają w sobie coś, co sprawia, że nie jestem w stanie ich odłożyć. Gdy tylko zacznę jestem już skończona. 

Co może się stać, gdy dwójka największych wrogów wybierze się wspólnie w podróż życia, która miała być miesiącem miodowym kogoś innego? Cóż, mogłoby się wydawać, że tragedia jest nieunikniona. Tymczasem udawana para nowożeńców zaczyna rozumieć, że dawne niesnaski ich już nie dotyczą, a negatywne uczucia, którymi siebie darzą, nie są aż tak olbrzymie, jak sami myśleli. Ustalają więc tymczasowy rozejm, którego skutki zabiorą Cię w niesamowitą i pełną emocji “Podróż nieślubną” stawiającą przed Tobą pytanie - co będzie dalej? Ogień miłości czy jeszcze większa nienawiść?

Pech towarzyszył Olive przez całe życie. Wiedziała już, że jeśli coś może pójść źle, to z pewnością tak się stanie. Jej całkowitym przeciwieństwem jest natomiast siostra bliźniaczka Ami. Dzięki niesamowitemu szczęściu wszystko jej się udaje i uchodzi na sucho. Kres tego nadchodzi jednak, gdy wesele, które miało być najpiękniejszym dniem w życiu Ami, zmienia się w koszmar.

Wszyscy goście weselni uciekają z przyjęcia z powodu zatrucia pokarmowego. Dziwnym trafem nie ucierpieli Olive oraz Ethan, czyli brat pana młodego, którego dziewczyna nie znosi. Gdy okazuje się, że z powodu choroby nowożeńców mogą oni wykorzystać ich podróż poślubną na Hawaje, oboje postanawiają zakopać topór wojenny, udając zakochanych.

Olive jest bohaterką, którą spokojnie można uznać za następczynię Bridget Jones. Prześladuje ją ciągły pech, ale wyjazd na Hawaje postanawia traktować jako życiową przygodę. Gdyby tylko nie musiała jechać z Ethanem. Prześladuje ją wspomnienie smażonych serków. Niesamowicie mocno się uśmiałam podczas lektury. Christina Lauren potrafi bawić i stawiać swoich bohaterów w irracjonalnych sytuacjach. To, co spotyka Olive i Ethana na Hawajach zbija z nóg.

Nie ma co ukrywać, że Podróż nieślubna to po prostu romans. Genialny, poprawiający humor, ciepły. Właśnie tego poszukuję ostatnio w książkach i Christina Lauren mi to daje. Raz za razem. Mam nadzieję, że coraz więcej książek tego duetu zostanie wydane w Polsce, bo ciągle czuje niedosyt. Mimo stosunkowo prostej fabuły bardzo spodobał mi się fakt, że Olive - gdy już nadszedł typowy dla tego gatunku książek kryzys - postawiła na siebie. Pokazała, że czasami trzeba być samolubnym i sprawić, że życie staje się bardziej znośne. 

To doskonała odskocznia i sposób na spędzenie wieczoru. Przygoda Olive wydaje się trochę abstrakcyjna, ale jak najbardziej idealnie nakręca fabułę. Ethan to bardzo ciekawa męska postać. Łamie wszystkie stereotypy. Podobało mi się, jak powoli odkrywaliśmy jego małe dziwactwa i charakter. Doskonale się przy tym bawiłam, a Olive to cudowna towarzyszka. 

Trzeba też wspomnieć o ogromnej rodzinie, jaką mają Ami i Olive. Marzy mi się taka ilość wsparcia i miłości, jaką otrzymują dziewczyny. Dzięki nim jest to bardzo ciepła książka, która poprawia humor i sprawia, że świat znowu nabiera kolorów. Podróż nieślubna pokazuje, jak łatwo można stracić zaufanie do bliskich osób i niepotrzebnie zaufać. W kategorii romansów to prawdziwe arcydzieło. Nie jest infantylne, nie jest płytkie. Coś cudownego.

★★★★★★★★☆☆

Podróż nieślubna // Christina Lauren // 2020 // 336 stron // wydawnictwo Poradnia K

Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger