sierpnia 31, 2022

[65/2022] #BLOGUJEZTK: THE LOVE HYPOTHESIS // ALI HAZELWOOD

Jako fanka romansów naukowych nie mogłam przejść obojętnie obok The Love Hypothesis. Przyjaciółka bardzo mi ją polecała, a zna mnie doskonale, więc od razu gdy dostałam ją do ręki zabrałam się za czytanie. I moje dzieci chodziły gołe dopóki jej nie skończyłam.

Udawany związek pary naukowców i siła przyciągania, której nie da się racjonalnie wytłumaczyć. Olive Smith, doktorantka na wydziale biologii Uniwersytetu Stanforda, jest inteligentna i utalentowana, ale też niepozbawiona kompleksów. Niedawno zerwała ze swoim chłopakiem Jeremym. Aby udowodnić swojej przyjaciółce Anh, że nic ich już nie łączy - w końcu naukowców interesują tylko namacalne dowody - Olive postanawia pocałować pierwszego mężczyznę, którego spotka na swojej drodze.

Jej wybór pada na doktora Adama Carlsena, przystojnego i genialnego wykładowcę. O dziwo, największa gwiazda Uniwersytetu Stanforda, a zarazem czołowy wydziałowy tyran i postrach studentów zgadza się udawać jej chłopaka. Kiedy sprawy przybierają zły obrót podczas wielkiej konferencji naukowej, zagrażając całej karierze Olive, Adam znowu ją zaskakuje, oferując swoje wsparcie oraz... jedną niezapomnianą noc.

Nagle ten niewielki eksperyment przeradza się w odkrycie stulecia. A Olive dowiaduje się, że jedyną rzeczą trudniejszą niż próba ujęcia miłości w naukowe ramy jest zmierzenie się z własnymi uczuciami.

Olive jest cudowną postacią. Uwielbia swoją przyjaciółkę i jest w stanie dla niej zrobić wszystko. Jest to genialny sposób na rozpoczęcie fabuły. Ona i Adam są bardzo realistyczni. Mają swoje wady i zalety, dzięki czemu można odnieść wrażenie, że istnieją między nami. Ich relacja była czymś genialnym. Śledziłam rozwój ich uczuć tak, jakby dotyczyło mnie to bezpośrednio. Kosmos.

Hipoteza: Łatwiej złamać serce niż najsłabsze wiązanie wodorowe.

Książka jest ciut przewidywalna, ale ciężko byłoby stworzyć coś nowego w tym gatunku. Zakończenia z pewnością się domyślicie, ale droga do niego jest kręta i wyboista. Po drodze dzieje się wiele, ale Adam jest specyficznym człowiekiem, który na pewno przyciągnie Wasze spojrzenia i niejednokrotnie Was zaskoczy swoim podejściem do życia. Chciałabym więcej takich książek, które mnie tak wciągną i nie pozwolą się oderwać. 

Bo zaczynam myśleć, że właśnie na tym polega prawdziwa miłość. Na poświęceniu siebie. Rozdarciu swojego serca na strzępy, by serce ukochanej osoby mogło pozostać w całości.

Autorka na codzień porusza się w naukowym świecie - jest biologiem - więc w The Love Hypothesis sporo naukowego żargonu i czuć, że Ali Hazelwood zna się na swojej robocie. Jeśli pisanie wychodzi jej tak dobrze to nawet nie chcę wiedzieć, jak wyśmienita jest w swoim zawodzie. Potrzebuję więcej romansów naukowych - koniecznie jej autorstwa. Na pewno będę wracać do tej historii, stała się dla mnie takim Comfort book, a ja naprawdę rzadko robię reready. Czułam się podczas czytania jednak bardzo dobrze. Żywo. Coś świetnego.

★★★★★★★★★☆

The Love Hypothesis // Ali Hazelwood // 27 lipca 2022 // 416 stron // wydawnictwo Muza

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!

Zobacz inne książki obyczajowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger