maja 03, 2023

[31/2023] BIBLIOTECZKA LEONA. SMACZNA BANDA I EMOCJE: BYSTRE CIASTKO + SKWASZONE WINOGRONO // JOHN JORY


Niedawno zachwycałam się pierwszymi książeczkami z serii Smaczna banda i emocje, a już trafiły do nas dwie kolejne. Po czasie dalej uważam, że to jedne z najlepszych książek o emocjach, z jakimi kiedykolwiek miałam styczność. Za pomocą uroczych bohaterów John Jory uczy, że każdy ma prawo czuć i nie ma w tym nic złego. Czasami dobrze jednak znaleźć podłoże danego uczucia i zrozumieć je.

Tym razem poznajemy Skwaszone winogrono, które wiecznie porusza się z niezadowoloną miną. Nic go nie cieszy, ciągle coś jest nie tak, a szklanka jest do połowy pusta. Taka złość i kiszenie w sobie uczuć nie jest czymś dobrym i cieszę się, że ten tytuł porusza te kwestie. U nas Leon bardzo często reaguje w ten sposób i podczytuję mu Skwaszone winogrono z nadzieją, że dojdzie ze swoimi uczuciami do ładu i przestanie być o wszystko ciągle obrażonym. Gdy winogrono zaczyna inaczej patrzeć na świat, życie od razu staje się lepsze.

Bohaterem drugiej książeczki jest Bystre ciastko. Tutaj mamy przykład nadambicji i lęku przed niewiedzą. Ciastko boi się każdej sytuacji, w której mogłoby czegoś nie wiedzieć lub z czymś sobie nie poradzić. Gdy odkrywa, że każdy ma jakiś talent i nie trzeba być we wszystkim najlepszym skupia się na tym, co wychodzi mu najlepiej i rozwija to jeszcze bardziej. Szkoda, że ta książka nie pojawiła się na rynku gdy ja byłam dzieckiem. Może oszczędziłabym sobie pogoni za najlepszą średnią, która ostatecznie nic mi w życie nie wniosła. 

Cała ta seria jest warta uwagi każdego rodzica. Dzięki nienachalnym morałom na pewno zostanie w głowie pociechy na długo. Podobają mi się ilustracje, które nie są bardzo dziecięce i trafią do czytelnika w każdym wieku. Jest to istotne, gdyż przedział wiekowy odbiorców w tym przypadku jest bardzo szeroki. Tekstu nie ma zbyt wiele, więc już nawet trzylatek skupi się na wydarzeniach i z łatwością je przyswoi. Genialne tytuły. Moje ulubione. Mam nadzieję, że cykl będzie się rozrastał, bo tyle jest emocji do przepracowania w przypadku Leona, że mogę tylko o tym marzyć.

Zajrzyjcie do środka.


Za książeczki bardzo dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger