października 25, 2023

[68/2023] BROKEN WINGS // IRMINA MARIA

Byłam bardzo podekscytowana możliwością przeczytania Broken Wings. Sam fakt, że jest to książka... dwustronna  sprawił, że z radością sięgnęłam po ten tytuł. Jestem fanką nowatorskich rozwiązań i cieszę się, że autorka nie zdecydowała się na klasyczne przemieszanie rozdziałów, tylko wydała Broken Wings w ten sposób. To była ciekawa przygoda, chociaż zdecydowanie nie jestem w targecie tej książki.

Historia relacji internetowej, która istniała naprawdę…
…naprawdę, jeśli mówić o ludziach z krwi i kości. 
Ale czy faktycznie może istnieć coś, co jest jedynie zbiorem wiadomości z WhatsAppa, kilku spotkań wideo i paru rozmów telefonicznych? 
Czy jakikolwiek związek dziewczyny i chłopaka, dwóch dziewczyn czy dwóch chłopaków, bez względu na formalny status – przyjacielski bądź romantyczny – może powstać bez dotyku rąk, zapachu włosów i spojrzenia oczu?
Oto historia opowiedziana z perspektywy dwojga młodych ludzi – Liwii i Antona, o byciu, odkrywaniu siebie, o marzeniach, przyjaźni, miłości i dramatycznych wyborach u progu życia.
Liwia, uczennica ostatniej klasy liceum, zapisuje się na internetowy kurs „wyzwól artystę”. Podczas pierwszych zajęć zwraca na nią uwagę Anton, młody fotograf i model. Wymieniają się numerami telefonu i rozpoczynają pozakursowe rozmowy na WhatsAppie. Liwia jest zaaferowana bezpośredniością chłopaka oraz jego modelową urodą. Wchodzi w tę relację coraz głębiej. Mocniej i szczerzej niż planowała na początku.
Anton, aspirujący fotograf i model, uczeń ostatniej klasy liceum, samotnik wygrywa w konkursie fotograficznym miejsce na kursie „wyzwól artystę”. Na pierwszych zajęciach dostrzega Liwię i jej fantastyczne rude loki. Natychmiast rodzi się w jego głowie pomysł zaproszenia jej na sesję zdjęciową, która może stać się przepustką do wielu nagród i utorować mu dalszą drogę w karierze fotograficznej. Od dawna poszukiwał ciekawej twarzy i to za darmo.

Liwia jest ciekawą postacią. Najlepszą z tej książki. Różni się od Antona całkowicie. Jest wychowana w dobrej rodzinie, która w miarę interesuje się jej sytuacją. Ma pewne problemy z rodzicami, ale - poza bliznami po oparzeniu na klatce piersiowej - dobrze jej się żyje. Anton zaś od zawsze był skazany na siebie. Nikt się o niego nie troszczy, musi utrzymać się sam. Równocześnie nie polubiłam go za bardzo, a czytając jego opis myślałam, że to on zostanie moim ulubieńcem. Mimo to oboje są bardzo infantylni, niedojrzali. Zachowanie Liwii irytowało mnie niekiedy. Sam jej pomysł, żeby znaleźć sobie chłopaka w internecie... Nie będę komentować. 

Największym problemem, który mam z tą książką, jest mój wiek. Jestem na nią zwyczajnie za stara, a gdy to do mnie dotarło poczułam się paskudnie. Nie chcę być dorosłą osobą, którą nudzą szkolne perypetie i pierwsze miłostki. Autorka porusza tutaj dużo ważnych tematów, dzięki którym czytało się to przyjemnie, ale jednak to nie było to. Przesłania Broken Wings są dla mnie - jako prawie trzydziestoletniej osoby - czymś oczywistym, jednak dla nastolatków mogą być czymś, co pomoże im zachować zdrowie psychiczne. 

Irmina Maria potrafi pisać. Podoba mi się jej lekki styl, przez który się płynie. Będę z pewnością śledzić losy autorki - jeśli kiedyś powstanie coś dla starszych... Będę pierwszą, która to sprawdzi. Jest to na tyle dobry - i potrzebny w dzisiejszych czasach - tytuł, że w poniedziałek pójdę zanieść go do biblioteki. Każdy powinien mieć możliwość, żeby Broken Wings przeczytać. Mam nadzieję, że trafi do kogoś, kto jej potrzebuje. 

★★★★★★☆☆☆☆

Broken Wings // Irmina Maria // 11 października 2023 // 351 stron // wydawnictwo HarperCollins Polska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger