grudnia 05, 2023

[93/2023] BIBLIOTECZKA LEONA: BAŚNIE O RYCERKACH, WOJOWNICZKACH I NIE TYLKO // ANITA GANERI, KHOA LE + SZEKSPIR TO NIE DRAMAT! OPOWIEŚCI DLA MŁODYCH // SAMANTHA NEWMAN, KHOA LE


Na pierwszy rzut oka te książki wyglądają jak dzieła sztuki. Ilustratorka, Khoa Le, trafia idealnie w moje gusta. Wiem, że dużo rodziców kupuje swoim dzieciom książki patrząc na wydanie, więc wiem, że zarówno Baśnie o rycerkach oraz Szekspir to nie dramat!  będą się cieszyć ogromnym powodzeniem. Są piękne.

W pierwszej z nich autorka zebrała opowieści z całego świata, w których główną rolę odgrywają kobiety, dziewczyny, dziewczynki. W dzisiejszych czasach feminizm jest czymś dostępnym, ale warto pokazywać córkom, że mają siłę i mogą walczyć o siebie i swoje marzenia. Przeczytałam Baśnie o rycerkach, wojowniczkach i nie tylko i od razu zawiozłam tę pozycję córce mojej przyjaciółki. Oliwka powinna poznać te historie i je pokochać.

Kupię pewnie jeszcze jeden egzemplarz dla moich chłopców. Oni powinni również poznać te prawdy. Kobiety to nie jest słaba płeć i w ten sposób powinniśmy wychowywać naszych synów. Ta książka to piętnaście cudownych opowieści z różnych czasów i miejsc na świecie. Jeśli szukacie jakiegoś pomysłu na prezent pod choinkę... Baśnie o rycerkach to zawsze dobry wybór. Dla wszystkich. 

Na tej samej zasadzie powstała książka Szekspir to nie dramat! Opowieści dla młodych. Mamy tutaj piętnaście opowiadań napisanych na podstawie klasycznych dzieł Szekspira. Jeśli chcecie znać moje zdanie - a skoro tu jesteście i to czytacie to chcecie - to jestem wdzięczna autorce za to, że stworzyła coś takiego. Ile bym oddała za taki tytuł w gimnazjum! 

Historie są bardzo przystępne, ciekawe. Łatwe do zrozumienia. Wiem, że będzie to jedna z bardzo często czytanym przez nas książek. Uwielbiam Szekspira i jego przesłania. Mam nadzieję, że chłopcy również nie będą traktować go jako tylko męczącego autora lektur w szkole, a jako genialnego pisarza, za którego powinniśmy być wdzięczni.

Oba te tytuły są piękne, potrzebne. Zajrzyjcie do środka, chociaż zdjęcia nie oddają uroku tych ilustracji. Bardzo Wam je polecam. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger