grudnia 27, 2015

[435] Nie zmienił się tylko blond - Agata Przybyłek

Tytuł: Nie zmienił się tylko blond
Tytuł oryginału: Nie zmienił się tylko blond
Autor: Agata Przybyłek
Tłumaczenie: -
Seria: Nie zmienił się tylko blond/Seria
z babeczką
Tom: 1
Data wydania: 02 lipiec 2015
Liczba stron: 343
Wydawnictwo:  Czwarta Strona
Cena na okładce: 32,90
Książek takich jak ta jest mnóstwo. Obyczajówka o porzuconej przez męża kobiecie z dziećmi, bez planów na życie. Na pewno do głowy przychodzi Wam teraz jakiś tytuł. Ja na przykład od razu myślę o Uroczysku. Nie zmienia to jednak faktu, że raz na jakiś czas naprawdę lubię złapać za taką pozycję i odprężyć się przeżywając perypetie z bohaterką. Spodziewałam się, że Nie zmienił się tylko blond mnie wciągnie, gdyż lubię ten gatunek, a kiedy mam na niego ochotę to pewne, że z lektury będę zadowolona.

Iwona do tej pory miała cudowne życie. Pisała książki, wychowywała czwórkę dzieci, dwa psy i kota. Jej mąż prowadził sklep, przez co nie potrzebowała pracować. Kiedy jednak on odszedł do innej świat runął jej na głowę. Bez domu i stałych dochodów nie uda jej się utrzymać ogromnej rodziny. Pozostaje jej więc chwilowe wyjechanie do rodziców, którzy mieszkają w ogromnej rezydencji i będzie tam miejsce dla wszystkich, dopóki nie staną na nogi. Trudno pozbierać się po rozstaniu, a gdy w wieku 37 lat nagle okazuje się, że będzie się babcią wcale nie jest łatwiej. Na szczęście zawsze są ludzie, którzy chętnie pomogą uporządkować życiowy bałagan...

Główni bohaterowie tej historii od razu podbijają serca czytelnika. Stworzeni zostali po to, by poprawiać humor i śmieszyć. Ich przygody zwalają z nóg. Nie da się ukryć, że Agata Przybyłek potrafi bawić. Nie raz, nie dwa, pękałam ze śmiechu towarzysząc Iwonie w jej zmaganiach z samą sobą, piękną córką, synem i jego ciężarną dziewczyną oraz czteroletnimi bliźniakami. Wszyscy nie raz dają w kość, mąż nie chce odpuścić, mama sprawuje pieczę nad trzydziestosiedmioletnią córką, a dawny przyjaciel potrzebuje pomocy. Ani przez chwilę nie można się z nimi nudzić i pozostaje tylko wybuchnąć głośnym śmiechem i razem ze wszystkimi zwalczać przeszkody rzucone przez los. Jeśli macie ochotę na pozytywne spędzenie czasu to trafiliście doskonale. Agata Przybyłek Wam to zapewni. Jej styl wciąga zaraz od pierwszej strony i zapowiada cudowne przygody.

Fabuła nie jest zbyt oryginalna, jednak posiada w sobie dużo rodzinnej atmosfery i ogrom wsparcia. Niektóre osoby właśnie tego poszukują w książkach, więc Nie zmienił się tylko blond mogę im spokojnie polecić. Ostatnio oglądałam film Nigdy w życiu, na podstawie książki Katarzyny Grocholi. Odniosłam wrażenie, że obie historie mają ze sobą coś wspólnego i na pewno tę książkę też przeczytam. Każdy czasami potrzebuje zaszyć się w świecie, gdzie marzenia mogą dojść do głosu. Nie jestem wyjątkiem i nawet często to robię. Tak więc mogę Was zapewnić, że jest to doskonała recepta na chwilę zapomnienia i relaksu. Niedługo wychodzi kolejny tom i naprawdę już nie mogę się doczekać chwili, gdy go przeczytam. Ciekawa jestem, jakie jeszcze problemy staną na drodze Iwonie do upragnionego szczęścia.

Dostałam to, czego się spodziewałam. Nie należy podchodzić do takich książek ze zbyt wielkimi wymaganiami, bo można się tylko zawieść. One mają bawić, pocieszać, pomagać zapomnieć o wszystkim, co dręczy czytelnika. Należy zawsze podchodzić do pozycji tego gatunku jak do przyjaciela, nie nauczyciela czy mentora. Z Nie zmienił się tylko blond spędziłam miło kilka godzin i właśnie tego od niej oczekiwałam. Nie ambicji, oryginalności. Wszystko, czego sobie wymarzyłam dostałam, więc na pewno chwycę za inne pozycje, które wyjdą spod pióra Agaty Przybyłek. Nie każda pisarka ma tak bujną wyobraźnię.

Ogólna ocena: 07/10 (bardzo dobra)

Za egzemplarz bardzo dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona!
 

8 komentarzy:

  1. O ile dobrze kojarzę, to w zapowiedziach wydawnictwa widnieje informacja o drugim tomie Blondu :) Powieść jest lekka, optymistyczna, tylko z oryginalnością... Wiele zależy od tego, czego szukamy w danym tytule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam :) Już nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  2. Czytałam! Super książka! Cieszę się, że niedługo drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za obyczajówkami, gdyż często się przy nich nudzę. Sięgam po nie naprawdę rzadko i na tą chyba się nie zdecyduję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę się nudzisz? :) A jakie najbardziej Ci się podobały?

      Usuń
  4. Dziękuję za miłe słowa i recenzję! :) Żeby się odwdzięczyć wrzucam link do siebie na fanpage - Agata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za kilka wspaniałych godzin :)
      Dziękuję <3

      Usuń

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger