lutego 20, 2019

KOCHAM I MNIAM MNIAM, CZYLI SERIA KROK PO KROKU

Nowe książeczki z serii Krok po kroku przyciągnęły moje spojrzenie. Leon w swojej biblioteczce ma już dwie albo trzy pozycje z tego cyklu, więc uznałam, że i te się w niej znajdą. O ile Mniam mniam raczej jeszcze nie będziemy czytać, tak Kocham warto wprowadzać od  najmłodszych lat. Są to książki, które nie mają ograniczeń wiekowych i doskonale nadają się na pierwsze prezenty dla maluszka.

Obie pozycje poruszają tematy bardzo bliskie dzieciom. W Mniam mniam towarzyszymy bohaterom w zakupach, jemy z nimi posiłki, poznajemy owoce i warzywa. Oczywiście możemy czytać ją już maluszkom, które dalej jedzą wyłącznie mleczko, jednak ja planuje poczekać z nią do momentu rozszerzenia diety. W Kocham znajdujemy postacie, które zwykle obracają się w otoczeniu dziecka. Mamę, tatę, babcię, dziadka, ukochanego psiaka. Ta książeczka pokazuje w jaki sposób okazywane są uczucia i co tak naprawdę znaczy słowo kocham

Książki z tej serii są tekturkowe, wiec nie zniszczą się szybko nawet gdy taki maluch weźmie je do rączek, a ilustracje i kolory przyciągają uwagę. My czytamy je Leonowi, który jest jeszcze za malutki na to, by podziwiać obrazki, wiec liczą się dla mnie dużo bardziej słowa, które książeczki zawierają. Wiem jednak, że czas szybko leci i na pewno niedługo Lulek będzie interesował się tym, co na tych kartach ilustrator stworzył.

Największym plusem tej serii jest fakt, że cały tekst jest wierszowany, więc dużo chętniej słuchany przez dzieci. Mnie też lepiej czyta się takie książeczki - brzmią bardziej rytmicznie i przyjemniej. Leo - mam wrażenie - mimo swoich dwóch miesięcy chętnie skupia się na moim głosie, gdy pojawiają się w książkach rymy, więc mam nadzieję, że ta seria rozwinie się i pojawi w niej jeszcze więcej pozycji.

★★★★★★★★★★

791 // Kocham // Katarzyna Huzar-Czub // 30 stycznia 2019 // 16 stron // Wydawnictwo Wilga // 14,99 zł 

791 // Mniam mniam // Katarzyna Huzar-Czub // 30 stycznia 2019 // 16 stron // Wydawnictwo Wilga // 14,99 zł

Za możliwość przeczytania dziękuję grupie wydawniczej Foksal!

Jakie znacie ciekawe książki dla maluszków? 👇
Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger