sierpnia 03, 2019

PRZECIWIEŃSTWA SIĘ PRZYCIĄGAJĄ


ELLE KENNEDY
To było moje drugie spotkanie z tą autorką i o dziwo prawie tak samo udane co pierwsze. Zwykle unikam takich gatunków - są typowo rozrywkowe i zawsze wydaje mi się, że nic do mojego życia nie wnoszą. Nie uważam, że są gorsze od innych książek, tylko zbyt szybko i lekko mi się je czyta. Nie lubię życia bez wyzwań, więc ciężka fantastyka to mój ulubiony typ. Nie przeczę jednak, że chętnie spędzałabym wolne chwile przy takich książkach jak te Kennedy.

GŁUPIUTKA BLONDYNKA?
Już na wstępie spodobało mi się, że Summer - chociaż wydaje się stereotypową bogatą rozpuszczoną dziewczynką - ma w sobie dużo więcej. Chociaż stać ją na wszystko, jest piękna i ma kochających rodziców ma w sobie sporą dawkę kompleksów. Cierpiąc na ADHD nie jest jej łatwo studiować i kosztuje ją to dużo nerwów i wysiłku. Rzadko się zdarza, żeby w książkach tego typu bardziej zainteresowała mnie postać żeńska niż męska, ale Summer ma w sobie tyle cudownych cech i nie da się jej nie lubić. Od razu przypadła mi do gustu i Fitz nie zdołał jej przebić. Zastanawiam się, czy to znak rozpoznawczy Kennedy - silne bohaterki, które nie są tylko tłem dla idealnego faceta.

FITZ
Główny bohater różni się trochę od tych przeciętnych hokeistów. Nie przepada za rozgłosem, gra z miłości do sportu i chce w życiu osiągnąć dużo więcej - w branży komputerowej. Z drugiej strony jak na kogoś, kto się wyróżnia z tłumu traktuje Summer zbyt stereotypowo i stracił tym w moich oczach. Nie został jednym z moich ulubionych bohaterów, chociaż pod względem charakteru miał na to duże szanse. Kennedy naprawdę dobrze tworzy postaci i chyba dlatego jej książki są takie wyjątkowe. Każda osoba ma jakieś cele, plany, ambicje. Nie jest tylko wydrukowanym imieniem na kawałku papieru.

RODZINA TO SIŁA
Wielkim plusem dla autorki, że nie stworzyła kolejnej patologicznej rodziny, która w pogoni za pieniędzmi ignoruje dzieci i traktuje je jako inwestycje. Summer ma kochających rodziców i brata, który skoczy za nią w ogień. Właśnie tak powinno to wyglądać w każdej rodzinie. Chociaż głównym wątkiem jest miłość Fitza i Summer to nie wysuwa się ona aż tak bardzo na pierwszy plan i pojawiają się równie istotne kwestie, które dodają Pościgowi głębi. Są tutaj kwestie uprzedzeń, stereotypów, przedmiotowego traktowania. Każda z nich jest bardzo ważna i dobrze, że Kennedy porusza je w powieści młodzieżowej. 

CO DALEJ?
Ciekawa jestem trzeciego tomu tego cyklu. Domyślam się jednak kto będzie głównym bohaterem i bohaterką i nawet trochę tego, jak się sprawy potoczą, ale myślę, że nie przepuszczę okazji i przeczytam kontynuację. Dla tych wszystkich wątków, które poruszają istotne kwestie, dla poczucia humoru Elle Kennedy i dla faktu, że już trochę tęsknię za Summer, a ona na pewno będzie odgrywać tam jakąś poboczną rolę.

★★★★★★★★☆☆

818 // Pościg // Elle Kennedy // The Chase // Ewa Helińska // Briar U // tom 1 // 5 marca 2019 // 424 strony // Wydawnictwo Zysk // 39,90 zł

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu Zysk!


Wyświetl ten post na Instagramie.

#wakacyjnymaratonczytelniczy ❤️ Pierwszą książką przeczytaną z listy był Pościg. Już miałam styczność z tą autorką, więc z chęcią zabrałam się za kolejną książkę z jej dorobku. Trafiłam zdecydowanie i jest to pozycja idealna na plażę. ✌🏻 Nie czytam już za bardzo powieści tego typu, ale czekam mocno na kolejną z tej serii. 👀❤️ Podoba mi się, że poruszane są tu ważne tematy, a Summer jest tak cudowna, że chyba pierwszy raz w życiu lubię bardziej postać żeńską niż męską. 🤭 ——————————————————— Jaka książka według Was jest idealna na plażę? ——————————————————— #bookstagram #book #książka #booklover #czytambolubie #czytam #bookstagrampl #books #bookworm #reading #książki #instabook #bookish #czytaniejestsexy #bookstagramtopasja #bookaddict #czytambolubię #bookstagrammer #takczytam #igreads #bookaholic #kochamczytać #bookphotography #booknerd #polishbookstagram #ksiazki #ellekennedy #thechase
Post udostępniony przez Karolina 🌿 (@papierowemiasta)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger