września 29, 2016

SHORT AND TO THE POINT: English Matters #60/2016

Witam was ponownie po dłuższej przerwie. Ten tydzień był tak zwariowany, że całkowicie zapomniałam o napisaniu recenzji! Na szczęście już jest spokojniej i właśnie przygotowuję się do wyjazdu do Krakowa (wcale nie śledzę Karci, która dzisiaj wyjechała *chlip*). Mojemu nauczycielowi angielskiego urodziła się córeczka i przez miesiąc był na tacierzyńskim, mimo zastępstw z inną panią profesor zdążyłam baaardzo się stęsknić za angielskim na wysokim poziomie. Na ratunek przyszło wydawnictwo Colorful Media.


Tytuł:
English Matters
Numer: 60/2016 wrzesień/październik
Wydawnictwo: Colorful Media
Cena: 9,50
Częstotliwość wydawania: dwumiesięcznik
W tym numerze:

This & That

People & Lifestyle

• Justin Trudeau – Canadian Star
• Can’t Buy Me Love
• Abortion Hot Potato – from Past to Present
• To Live or to Flourish?

Culture

• Holidays with Uncle Sam
• London Actually

Conversation Matters

• A Night Out

Science

• Digital Immortality

Travel

• Australia. Will Once in a Lifetime Be Enough?

Leisure

• Infamously Famous

Language

Let’s Talk About ‘E’!




Matura zbliża się wielkimi krokami. Coraz bardziej przeraża mnie to, że się nią nie stresuję. Ale na to też przyjdzie pora. Według moich postanowień, powinnam zacząć się uczyć już od sierpnia, jednakże nie tknęłam jeszcze nic i wraz z początkiem października biorę się ostro do roboty. Najtrudniej mi się zabrać za język angielski. Nigdy nie wiem jak powtórzyć słownictwo, całą gramatykę, a przy nawale zadań domowych i innych przedmiotów do nadrobienia wydaje mi się, że czytanie tych czasopism jest świetnym rozwiązaniem. 

Tym razem głównym tematem jest Australia. Jak dla mnie bomba, bo zobaczenie tego kontynentu od zawsze jest moim marzeniem. Artykuł jest świetnie napisany. Dostajemy dużą dawkę najważniejszych informacji o samej Australii, a także podróży do niej. Jakby nie patrząc, dla nas jest do drugi kraniec świata. Znajduje się tam również lista najbardziej znanych zabytków i miejsc, które warto zobaczyć. Świetnie przemyślane są również drobne porady jak zaoszczędzić, gdy nie chcemy wydać fortuny np. na samo jedzenie. (Polecam tu wydanie specjalne English Matters "Travel Smart", który uczy jak podróżować za mniej.) Wciąż nie mogę sobie wyobrazić świąt w lecie.

Skoro już o świętach mowa, nie ma bardziej szalonych ludzi od tych z USA. W dziale kulturalnym możemy poznać jak Amerykanie spędzają rożne święta, które z nich od kogo przejęli oraz ile pieniędzy wydają ludzie w zakupowym szale czarnego piątku. 

Jako, iż odwiecznym tematem numer jeden jest władza i polityka, i tutaj nie zabrakło małej dawki. Ja również zaczęłam się ostatnio interesować tą tematyką (zaczęłam zauważać jak nienormalny jest ten świat), więc przyjemnie było przeczytać o Justinie Trudeau, polityku z Kanady, który robi teraz wielką karierę. Przy tym artykule znajduje się lista 10 rzeczy, których nie wiemy o Kanadzie.

Wrażenie zrobił na mnie artykuł o aborcji, czyli temacie, który w naszym kraju wywołuje wiele kontrowersji. Autor porusza problematykę aborcji w kwestii moralnej, prawnej i religijnej oraz jej nie tak krótką historię. Przekonałam się, że nie tylko ja uważam, iż politycy wykorzystują tą tematykę do wyrabiania sobie sławy i rozgłosu, by wygrać wybory.

Tak jak ostatnim razem, polecam korzystanie z różnych magazynów wydawnictwa Colorful Media. Świetna metoda nauki słówek, również z możliwością wysłuchania całych artykułów. 

Ogólna ocena: 08/10 (rewelacyjna)

Za magazyn bardzo dziękuję wydawnictwu Colorful Media!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger