grudnia 26, 2023

[100/2023] ALEMAMA, CZYLI HISTORIA Z ŻYCIA WZIĘTA // AGATA WOLNA

Nie wiem, czy jesteście rodzicami, ale ta książka dla mnie to jak kop w żołądek. Boże, tak właśnie wygląda moje życie.

To książka dla dzieci i dla rodziców – tych pierwszych rozbawi, tych drugich… pocieszy. Po każdym rozdziale w kilku zdaniach przeczytają, że choć rodzicielstwo to nie bajka, nie ma lepszej zabawy!
Alemama, nie teraz…
Alemama, nie mogę…
Alemama, a on zjadł dwa…

To tylko niektóre z wielu przydomków prawdziwej superbohaterki! Sofa ma 8 lat i rodzeństwo. Stefek – marzenie, żeby mieć psa. Lulu – niezwykłą umiejętność przekręcania wyrazów. Mają też jeden cel: w każdy możliwy sposób sprawdzić wytrzymałość rodziców i ich umiejętność radzenia sobie w kryzysowych sytuacjach. Jak im to idzie? Tak jak wszystkim dzieciom – znakomicie!

Każdego dnia milion razy słyszę maaaamaaaa! i mam czasami już tego po dziurki w nosie. Mimo to czytanie o przygodach Alemamy i jej trójki pociech niesamowicie mnie podniosło na duchu. Nie tylko ja mam tak przekichane! Nie wiem, czy Agata Wolna jako mama jest tak cierpliwa jak w swojej książce, ale zazdroszczę jej tego. Lulu, Stefek i Sofa potrafią pokazać na co ich stać, a równocześnie autorka podaje od razu motywy ich działań i jakoś tak... nie sposób się zezłościć.

Zdecydowanie teraz patrzę na macierzyństwo trochę inaczej i dużo pomaga mi myślenie o powodach danego zachowania. Nie mam dzięki temu czasu na złość. To naprawdę pomaga. Alemama to naprawdę krótka książeczka, którą można na spokojnie czytać zarówno w samotności jak i na głos, dzieciom. Dzięki temu to książka wielofunkcyjna, która ma przesłanie zarówno do małych jak i do dużych. 

Na końcu każdego rozdziału jest też mała pogadanka dla rodziców, która naprawdę potrafi rozjaśnić parę kwestii. To tylko 80 stron, a zdecydowanie warto się w ten tytuł zaopatrzyć. Będę go na pewno kupować w prezencie przyjaciółkom - im też przyda się takie wsparcie, jakie ja dostałam od autorki. Dodatkowo dzieci również dobrze się bawiły przy lekturze, więc wszyscy wyszliśmy zadowoleni, a ja teraz w kółko słucham w domu alemama...

★★★★★★★☆☆☆

Alemama, czyli historia z życia wzięta // Agata Wolna // 08 grudnia 2023 // 80 stron // wydawnictwo Zysk

Za książkę bardzo dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger