grudnia 11, 2013

[93] Podróż, tom 2 - Tomasz Duszyński


Tytuł: Podróż, tom 2
Tytuł oryginału: Podróż, tom 2
Autor: Tomasz Duszyński
Tłumaczenie: nie dotyczy
Seria: Tam i z powrotem
Tom: 2
Data wydania: 24 kwiecień 2013
Liczba stron: 348
Wydawnictwo: Paperback
Cena na okładce: 34,00

Nigdy nie możemy być pewni, co dzieje się tam...
W zimnej otchłani kosmosu.

Możliwe spojlery poprzedniej części!

Maks Barski został porwany przez łowcę Yehr Magra i wcielony do armii. Pomógł Trzeciej Sile zniszczyć Drakka. Stracił przy tym jednego z przyjaciół, księcia Kahirów. Wszystko udaje mu się dzięki pomocy Aaronii, Tabo i Kaleo. I w końcu może wrócić do domu, a w całej galaktyce zapanuje pokój.

Gdy wrócił na Ziemię wszystko było... idealne. Aż do przesady. Maks wszędzie widział ostrzeżenia. Jednak kiedy zauważył, że wszystko w jego świecie jest iluzją, przestraszył się nie na żarty. 

Maks zaśmiał się pod nosem. Zbyt wiele dziwnych przypadków naraz. Zupełnie jak w grze komputerowej, w którą kiedyś grał. Wyjście poza strefę rozgrywki było niemożliwe. Ścieżki blokowały płoty, wysokie mury albo wraki samochodów. Tutaj było podobnie. Choć tak bardzo realnie.

Nie chcę Wam zdradzać więcej wydarzeń, gdyż nie chcę Wam zabrać tego dreszczyku niepokoju, który panuje przy czytaniu. Cały czas się zastanawiałam, z jaką serią kojarzy mi się Tam i z powrotem. Już kiedyś czułam to uczucie, które towarzyszyło mi przy pochłanianiu, inaczej tego nie nazwę, Podróży. I w końcu sobie przypomniałam. Seria Artemis Fowl, jedna z moich ulubionych! Tak samo czułam się, gdy towarzyszyłam Holly i Artemisowi w ich przygodach. A skoro mogę porównać tą serię, z serią Eoina Colfera, to jest naprawdę warta przeczytania.

Ta część podobała mi się bardziej. Sam pomysł iluzji spodobał mi się niesamowicie. Nie wpadłabym na takie coś. Fantazja autora jest po prostu niesamowita. Przygody Maksa dają mnóstwo radości. Czytając czułam się jak dziecko. Możliwość przeniesienia się w świat Barskiego pomogła mi się w pewnym sensie pozbierać. Zagłębiając się kosmos mogłam na chwilę zapomnieć o obecnych problemach. Żałuję, że to już koniec.

W poprzedniej recenzji [TUTAJ] już napisałam - z chęcią poznam inne książki autora. Sam jego styl pisania jest niesamowity. Wciąga od razu. Od pierwszej strony trudno się oderwać. Lubię takie wciągające książki. Można poczuć się częścią historii. 

Z pewnością zagłębię się bardziej w kosmiczną tematykę. Już obiecałam sobie, że w końcu pooglądam Gwiezdne Wojny. Jestem wielką fanką Dartha Vadera, a jeszcze nigdy nie udało mi się pooglądać żadnej części do końca. Myślę, że dzięki Tam i z powrotem w końcu mi się to uda. Nie wahajcie się ani chwili - seria warta przeczytania.

Ogólna ocena: 10/10
Ogólna ocena dla portalu sztukater: 6/6

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Paperback!



No i oczywiście przypominam o Ogólnopolskiej Zbiórce Darów Kulturalnych [DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ] oraz o polubieniu portalu Sztukater na Facebooku [TUTAJ]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger