czerwca 19, 2014

[164] Vader. Wojna totalna - Jarek Szubrycht


Tytuł: Vader. Wojna totalna
Tytuł oryginału: Vader. Wojna totalna
Autor: Jarek Szubrycht
Tłumaczenie: nie dotyczy
Seria: -
Tom: -
Data wydania: 04 czerwiec 2014
Liczba stron: 456
Wydawnictwo: SQN
Cena na okładce: 49,90

Co pomyślelibyście o chłopaku, który w tamtych czasach powiedziałby wam, że właśnie rzucił szkołę, że nie zamierza szukać ciepłej posady w biurze, szkole czy fabryce, bo jego miłością jest film i tylko temu zamierza się poświęcić? Co pomyślelibyście o nastolatku, który po obejrzeniu kilku westernów na odrapanym ekranie kina Pionier postanowiłby, że sam takie filmy będzie kręcił? Żadne tam pastisze, na miarę naszych czasów i skromnych polskich możliwości - on chciałby zawalczyć o westernowy panteon z Johnem Wayne'em i Clintem Eastwoodem! Chciałby rozdawać autografy wielbicielom kina od Montevideo po Tokio, zasmakować hollywoodzkiego blichtru, w oscarową noc przespacerować się po czerwonym dywanie...
Jesteście w stanie wyobrazić sobie takiego wariata?
Równie zabawny co żałosny, prawda? Pośmiejcie się więc, poużalajcie nad nim do woli. Poużywajcie sobie.
Już?
A teraz wyobraźcie sobie, że mu się udaje.

Kolejna biografia zespołu, który polecił mi chłopak. Wcześniejsze były bardzo dobre, więc i tym razem postanowiłam mu zaufać. I po raz kolejny się nie zawiodłam. Ucieszył mnie też fakt, że zespół Vader jest polskim zespołem. Wspominałam już, że uwielbiam nasze własne zespoły? Są od tego dwa wyjątki: Foo Fighters i Sabaton. Pierwszy z nich pokochałam dzięki biografii Dave'a. Drugi dzięki profesorowi od historii i społeczeństwa. Nie pytajcie. 

Jarek Szubrycht naprawdę mocno mnie zaskoczył. Nie spodziewałam się biografii napisanej w taki sposób. Trudno wyrazić słowami emocje, które odczuwa się podczas czytania. Nie tego się spodziewałam. Nie mogę powiedzieć, że oczekiwałam suchych faktów, bo w biografiach od tego wydawnictwa jeszcze się z tym nie spotkałam. Myślałam jednak, że mniej tutaj będzie humoru, więcej powagi. Nie mogłam się bardziej mylić. Autor napisał biografię tego zespołu w sposób bardzo lekki. Można usiąść i zatonąć w życiu Piotra Wiwczarka nie wiedząc nawet kiedy. 

Kiedy słyszę opowieści Jarka Szubrychta o grupie Vader, wzdycham, czemu nie zostałem metalowcem. Zapytał mnie, czy coś bym napisał na okładkę książki, ale tak się zaczytałem, że nie starczyło czasu.
Bartek Chaciński

Nigdy nie spodziewałabym się, że takie marzenia, jakie zrodziły się w głowie młodego chłopca, mogą się spełnić. Peter jednak pokazał mi i nam wszystkim, że każde marzenie da się spełnić. Po przeczytaniu od razu zabrałam się za przesłuchiwanie piosenek zespołu. Byłam ciekawa, co stworzyła ta nietuzinkowa osoba, jaką jest Peter. Dużo się od tego człowieka nauczyłam i nie żałuję ani sekundy spędzonej przy tej książce. Kiedy ja piszę tą recenzje, biografia stoi już na półce u chłopaka, który nie może się na nią napatrzeć. Nie dziwię się. Wydanie jest absolutnie cudowne. Twarda oprawa, dobra kolorystyka i cudowne wnętrze. Raj.

Stare demony, nowi żołnierze

Bardzo polubiłam biografie i mam nadzieję, że wydawnictwo będzie je wydawało dosyć często, gdyż, jak już wspominałam, na żadnej jeszcze się nie zawiodłam. To naprawdę niesamowite i cieszę się, iż odważyłam się zapoznać z tym gatunkiem. Mam zamiar teraz rozszerzyć owe zapoznanie o kolejne osobistości - nie tylko ze świata muzyki. Na oku mam już kolejne dwie biografię i mogę Wam zdradzić, iż tym razem nie dotyczą one muzyki. Jedna jest o poecie, druga o sportowcu. Niedługo pewnie pojawią się recenzje także ich. 

Podobnie jak przy biografii Dave'a Grohla miałam ogromny problem z podarowaniem owej książki w prezencie. Teraz już na pewno muszę wyjść za mąż za Dawida, gdyż chcę te wszystkie biografie w swojej biblioteczce, a on ich tak łatwo już nie odda. Sam mi to powiedział. Jednak nie będę się z nim kłócić - polecił mi te biografie, gdyż zna zespoły, więc zaufałam. W podziękowaniu otrzymuje ode mnie te książki - w końcu to jedne z jego ulubionych zespołów. 

Po przeczytaniu jak zwykle zabrałam się za przesłuchanie kilku kawałków zespołu. Coby nie wyjść na ignorantkę. Mogę o nich powiedzieć, że niektóre z nich naprawdę mi się podobają, jednak nie sądzę, bym została fanką. Może kiedyś, jednak na razie pozostanę przy słuchaniu Vadera czasami.



Wydaje mi się, że najlepszym podsumowaniem będzie cytaty, który został zamieszczony na okładce. Doskonale oddaje wszystko, co autor zamieścił w owej biografii. Mam nadzieję, że Dawidowi będzie się ją czytało równie dobrze, jak mi.

Wojna totalna to książka o tym, jak niemożliwe stało się możliwe. Ale i o tym, że za spełnianie marzeń trzeba słono płacić.

Ogólna ocena: 10/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu SQN.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger