marca 04, 2020

PRZED PREMIERĄ: WSKAZÓWKI // BARTOSZ SZCZYGIELSKI

Kto nie lubi czasami sięgnąć po książki dla młodszych niech pierwszy rzuci kamień. Wskazówki zainteresowały mnie przede wszystkim z powodu autora, który ma naprawdę świetne oceny swoich książek dla dorosłych. Nigdy wcześniej nie miałam z nim styczności, acz ciekawa byłam tego, co jego wyobraźnia stworzyła dla dzieci. Niekiedy okazuje się, że właśnie takie pozycje sprawiają, że serce mocniej bije i człowiek już wie, że będą taką pozycję czytać jego dzieci. I jestem pewna, że Wskazówki będą leżeć na moim regale do momentu, gdy wylądują w pokoju Leona. Chyba lepszej rekomendacji nie ma.

Gdyby tylko Maks nie poszedł na wagary… Gdyby tylko nie wpadł na tę tajemniczą kobietę... Gdyby tylko nie pomylił swojego plecaka z jej plecakiem... Przed Maksem najbardziej pechowy i najdłuższy dzień w życiu, a to wszystko za sprawą tajemniczej Milady i magicznego zegarka pradziadka. Wskazówki to pełna zwrotów akcji, szalona i niezwykła przygoda Maksa.

Maks jest wychowywany tylko przez tatę, a do jego rodziny należy jeszcze tylko pradziadek. Chłopiec ma trzynaście lat i nie interesował się on jeszcze zbytnio historią swoich krewnych i tak naprawdę nie wie, co stało się z jego mamą, dziadkami czy prababcią. Nikt o tym nie mówił. a Maks nie pytał. Dopiero teraz okazało się, że to wszystko nie jest tak nieciekawe jak mogłoby być. Tajemniczy zegarek od pradziadka, dzięki któremu można cofać się w czasie to coś, co pomoże mu rozwiązać kilka zagadek, ale równocześnie pojawi się więcej pytań.

Jak na książeczkę dla młodszych odbiorców sprawa jest naprawdę pokręcona i tajemnicza. Kilku rzeczy się dowiedziałam, kilka dalej jest dla mnie tajemnicą. Co stało się z mamą Maksa? Co spotkało jego prababcię? Bartosz Szczygielski zdecydowanie potrafi pisać i zainteresować czytelnika - małego czy też dużego, jak się okazało. Wskazówki pochłonęłam ekspresowo, a w tym momencie po prostu marzę, żeby dostać do rąk kontynuację i dowiedzieć się jeszcze więcej.

Fabuła nie opiera się tylko na tajemnicy rodzinnej, ale sporą rolę odgrywa tutaj też koleżanka Maksa ze szkoły. Kiedy dowiedziałam się o niej wszystkiego po skończeniu Wskazówek mogłam powiedzieć tylko jedno: wow. Chociaż jest to książeczka dla młodszych czytelników autor ich nie oszczędza. Nie traktuje ich jak osoby przed którymi trzeba chować głęboko do szafy cięższe tematy. Bardzo doceniam takich autorów i cieszę się, że ta książka stanęła mi na drodze. Jeszcze teraz próbuję przetrawić wszystkie te wydarzenia i po prostu nie mogę pojąć, jak ładnie się wszystko ze sobą łączy i przeplata. 

Mogę z czystym sumieniem Wskazówki polecić i to nie tylko młodszym. Jest to książka, którą można czytać razem z całą rodziną, a każdy jej członek - nieważne, w jakim wieku - w odpowiednich momentach będzie brał głęboki oddech. 

★★★★★★★★☆☆

Wskazówki // Bartosz Szczygielski // 11 marca 2020 // 208 stron // Wydawnictwo Wilga // 32,99 zł

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu!


Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 & Luna 🐱 (@_kyou_)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger