sierpnia 18, 2020

PRZED PREMIERĄ: MAŁE LICHO I LATO Z DIABŁEM // MARTA KISIEL

 

Nowa książka Marty Kisiel zawsze bardzo mocno mnie cieszy. Odkąd pierwszy raz spotkałam się z Lichem jestem w tej postaci zakochana. Cykl Małe Licho przeznaczony jest dla młodszych, ale wiem, że spora część dorosłych czytelników też czeka na kolejne części przygód Bożka, Licha i Bazyla.

Rozpoczyna się czas najwspanialszych przygód — wakacje! I to przygód nie byle jakich, bo tym razem Licho nie daje się zostawić w domu i wspólnie z Bożkiem, świeżo upieczonym absolwentem klasy trzeciej, wyrusza z namiotem na znajomą polanę pośrodku lasu, w którym czają się tajemnice, zarówno bardzo stare, jak i te zupełnie nowe...

Tym razem wybieramy się z naszymi ulubionymi bohaterami do cioci Ody, która zrobi wszystko, by chłopiec łamane na duch łamane na glut i jego anioł stróż mieli spokojne i szczęśliwe wakacje. Chcieć nie zawsze znaczy móc, a towarzystwo znielubionego przez Bożka kolegi z klasy na pewno nie pomaga. Marta Kisiel poruszyła tutaj bardzo ważny temat i przyznam, że nawet w moim dwudziestoczteroletnim serduszku pojawiła się taka niechęć do próby zrozumienia i postawienia się w sytuacji Witka. 

Przypomniały mi się czasy dzieciństwa, gdy człowiek buntował się dla samej idei buntu, chociaż wewnątrz siebie naprawdę miał ochotę na tę zupę. Mimo to sama niechętnie wyciągnęłabym rękę na zgodę do kogoś, kogo szczerze nienawidzę i na samą myśl mam ciarki. Naprawdę jest to ciężki temat i rozumiem, że dzieci (ale nie tylko) powinny mieć otwarty umysł i serce i potrafić wybaczać. Pewnie gdyby ktoś nauczył mnie tego wcześniej nie zaciskałabym teraz zębów i nie nurzała się we własnej nienawiści.

Przygody naszych bohaterów czyta się ekspresowo. Powiedziałabym wręcz, że za szybko. Bardzo chętnie spędziłabym z Bożkiem więcej czasu, a tu się mrugnie i po lekturze. Jest to długość przeznaczona dla dzieci, więc nie będę się tego - za bardzo - czepiać. Nie mogę się doczekać chwil, gdy wrócę do Małego Licha czytając je na głos Leonowi. Wiem, że ten cykl będzie stał na jego półce bardzo długo, gdyż te postaci kocha się po prostu w każdym wieku, a Marta Kisiel pisze tak cudownie, że zapewne nawet jej listy zakupów wylądowałyby na szczycie, gdyby zdecydowała się je wydać.

Ostatnio omijam powieści dla młodszych, bo zakochana jestem w twórczości Anne Bishop i Katarzyny Puzyńskiej, więc maratonuje je na zmianę i przegryzam Brandonem Sandersonem, ale Małe Licho narobiło mi ochoty na inne historie tego typu i muszę się za takimi rozejrzeć. Chociaż pewne jest, że nie dorównają poziomowi tego cyklu. Jest on po prostu ponad wszystkim.

★★★★★★★★☆☆

Małe Licho i lato z diabłem | Marta Kisiel | Małe Licho | tom 3 | 254 strony | 02 września 2020 | Wydawnictwo Wilga | 34,99 zł

Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu!

Wyświetl ten post na Instagramie.

Jestem OGROMNĄ fanką Kubusia i dążę do tego, by i Leon na takiego wyrósł. Nie wiem czy ktoś tego misia nie lubi, więc mam spore szanse, że i Leon w końcu się przekona. Odkąd pamiętam ta bajka i te postaci były w moim życiu - czytałam o nich książeczki, układałam puzzle. Leon przejął nawet po moim bracie kubusiowy kocyk, który w przyszłym roku skończy 18 lat. Te postaci są zdecydowanie ponadczasowe. Moim ulubieńcem jest Tygrysek, chociaż i do Sowy mam ogromny sentyment. 🙈 Przyznajcie się. Lubicie Kubusia? ———————————————— Na stronie wydawnictwa Egmont kupicie te książeczki z dużym rabatem. ❤️ W końcu zawsze miło jest wrócić do czasów dzieciństwa. A na zdjęciu Leon jeszcze ze smokiem. Minęło dopiero kilka dni od odsmoczkowania, a jak patrzę na te zdjęcia to wyglada tutaj jak mały dzidziuś. Na żywo już taki poważny! 🤪 ———————————————— #czytamdziecku #czytamdzieckucodziennie #kubusiprzyjaciele #kubuśiprzyjaciele #książkoholik #małyksiążkoholik #czytamzdzieckiem #czytamyrazem #mojewszystko #winniethepooh #synekmamusi #odsmoczkowanie #kochamgonadzycie #kochamnadzycie #kochamnajmocniej #pokojchlopca #łobuz #łobuziak #adenandanais #bookstagrampl #dziecisawazne

Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 (@_kyou_)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger