września 29, 2020

PRZED PREMIERĄ: BERŁO ZIEMI // A.C. GAUGHEN

 

Nabrałam ochoty na jakąś lekką książkę z elementami fantastyki i Berło ziemi spadło mi z nieba. Byłam bardzo ciekawa tego tytułu, bo opis obiecywał coś całkiem nowego. Okazało się, że to zdecydowanie coś wartego uwagi. Wciągnęłam się już od pierwszej strony. 

Shalia jest dumną córką pustyni, ale po latach niszczycielskiej wojny z sąsiednim królestwem jej lud desperacko pragnie końca konfliktu, który pochłonął życie tak wielu osób. Pragnąc wymienić wolność na bezpieczeństwo swojej rodziny, Shalia zostaje królową Krain Kości - kraju, w którym magia jest zakazana, a Żywioły – ludzie kontrolujący ziemię, powietrze, ogień i wodę – są traktowani jak zdrajcy, torturowani… a nawet gorzej

Wkrótce jednak dowiaduje się, że jedynym pragnieniem jej męża, Calixa, jest zniszczenie Żywiołów.

Jeszcze przed swoją koronacją Shalia odkrywa, że ma moc nad ziemią. Uwięziona między irracjonalną nienawiścią męża do Żywiołów a niebezpiecznym buntem prowadzonym przez własnego brata, Shalia musi wykorzystać swoją moc i dokonać niemożliwego wyboru: ocalić swoją rodzinę, ocalić Żywioły lub ocalić siebie.

Bardzo polubiłam Shalię. To nie jest jedna z tych bohaterek, które nic nie robią tylko czytelnika denerwują, a po skończonej lekturze nie można sobie przypomnieć, jak ona miała na imię. Shy walczy o swoje. Poświęca swoją wolność by jej rodzina była bezpieczna i ludzie nie ginęli. Wyjeżdża z całkiem obcym mężczyzną, który nie zna jej zwyczajów i nie interesują go one. Podziwiałam ją i jej hart ducha.

Calix przypomina rozpuszczone dziecko i od samego czytania o nim otwierał mi się nóż w kieszeni. Nie lubię monarchii, nie lubię braku sprawiedliwości i nie zgadzałam się z żadnym rozkazem tego człowieka. Wzbudzał we mnie ogromne emocje, ale jedynie te negatywne. Za to jego brat... zdecydowanie trafił do setki moich ulubionych męskich bohaterów. Nie da się jednak ukryć, że autorka bardzo skrajnie potraktowała swoje postaci. Nie wiem, czy Calix chociaż raz zrobił coś, co w moich oczach było czymś pozytywnym. Galen zaś - chociaż gdzieś tam przebąkiwał o tym, że robi złe rzeczy - był w każdym calu idealny. 

A.C. Gaughen stworzyła bardzo dobre tło dla swojej historii. Klan Shalii, ich tradycje, wzajemna miłość.. to wszystko spodobało mi się i sprawiło, że zrobiło mi się ciepło na sercu. Nie mogę się przyczepić do żadnego wydarzenia tutaj. Wręcz przeciwnie. Autorka wiedziała, gdzie i kiedy i po co mają być jego postaci i skrupulatnie do wszystkiego dążyła. Nie stchórzyła też i nie bała się rozlewu krwi. 

Ważny jest też wątek romantyczny i cieszę się, że tu był. Rzadko kiedy czytam książki, które ani trochę nie skupiają się na romansie. Teraz mam zamiar Berło ziemi podsunąć mamie i wiem, że też jej się ta książka spodoba. Bardzo ciekawa jestem kolejnych tomów i mam nadzieję, że to nie jest tylko dobry początek, a autorka wie, co będzie dalej. 

★★★★★★★★☆☆

Berło ziemi // A.C. Gaughen // Reign the Earth // Emilia Skowrońska // Żywioły // tom 1 // 30 września 2020 // 464 strony // Wydawnictwo Uroboros // 39,99 zł

Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu!

Wyświetl ten post na Instagramie.

Gdyby się ktoś zastanawiał, co nas tutaj tak mało... #buntdwulatka wchodzi pełną parą. Ja się zastanawiam jak to się dzieje, że z tak spokojnego chłopca Leon stał się tak - nazwijmy rzeczy po imieniu - paskudny i nieposłuszny. Bije, robi na złość i robi wszystko, czego mu nie wolno i dobrze o tym wie. Ignoruje moje prośby, całymi dniami tylko stęka i jęczy, udając, że płacze 😳 Ktoś mi dziecko podmienił i to wcale nie jest zabawne 🤦🏼‍♀️ Jak sobie radzicie z takimi zachowaniami? Moja cierpliwość już dawno się wyczerpała 🙅🏼‍♀️ // #macierzyństwobezściemy #macierzyństwo #macierzynstwo #dwulatek #łobuz #łobuziak #mojewszystko #instamatki #dzieciństwo #pawpatroltheme

Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 (@_kyou_)

2 komentarze:

  1. Myślę że to naprawdę obiecujący początek serii, ma potencjał, więc mam spore oczekiwania do kolejnych tomów. Też bardzo polubiłam Shalie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro zanosi się na kolejne tomy, to z chęcią sięgnę po "Berło Ziemi". Lubię dłuższe serie :)

    OdpowiedzUsuń

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger