maja 08, 2020

STRRRASZNA HISTORIA. NIESAMOWICI EGIPCJANIE // TERRY DEARY, PETER HEPPLEWHITE, MARTIN BROWN

Pewnie jesteście zdziwieni, że na moim blogu pojawiła się recenzja TAKIEJ książki. Już wyjaśniam. Jako młody jeszcze dzieciak spędzałam większość wolnego czasu w bibliotece i czytałam wszystko, co wpadło mi w ręce. Miałam styczność ze Strrraszną historią już tak dawno, że prawie nic z tego nie pamiętam, oprócz radości, która z czytania płynęła. Zdecydowałam się na jeden tytuł ze wznowienia tej serii - padło na moich ulubionych Egipcjan - żeby sprawdzić, jak bardzo zmieniło się moje postrzeganie.

Na pewno nie wiesz: w jaki sposób piramidy zabezpieczano przed rabusiami, na czym polegała gra w kozę i ile osób padło ofiarą klątwy Tutanchamona.

Ta książka przeniesie Cię do pełnego tajemnic starożytnego Egiptu. Przeczytasz w niej, który bóg egipski miał głowę krokodyla, czego można się dowiedzieć o życiu faraonów, badając ich mumie, oraz jakie słodycze wcinały egipskie dzieci.

Przyznam, że nie przeczytałam tej książki od deski do deski i w sumie uważam, że właśnie tak powinno się ją czytać. Kiedy masz gorszy dzień czytasz kilka stron Strrrasznej historii i od razu Ci lepiej. Moje poczucie humoru zmieniło się przez lata, a jednak niektórym komiksom czy opowieściom udało się mnie rozśmieszyć. Jestem pewna, że to tytuły przeznaczone raczej dla dzieci w wieku około 12 lat, ale rodzic może z radością swojej latorośli któryś podebrać i pośmiać się w tajemnicy w łazience. 

Problem z tą serią mam tylko jeden, który pojawił się dopiero teraz. Gdy byłam dużo młodsza mało mnie to interesowało. Otóż podczas czytania w głowie miałam ciągle jedno pytanie. Co z tego jest prawdą, a co jedynie wymysłem autorów? Przyznam, że niektóre rozdziały były dość nieprawdopodobne, ale może odebrałam je tak tylko dlatego, że autorzy naprawdę nie żałują sobie humoru i żarty są wciśnięte w każdy możliwy kąt. Dzięki temu Niesamowitych Egipcjan czyta się tak lekko i szybko i każde dziecko będzie zadowolone. 

Ta książka trafia na półkę Leona, więc będzie czekać, aż za kilka lat po nią sięgnie. Mam nadzieję, że dzięki temu pokocha tak mocno jak ja historię i kulturę Egiptu. Jestem pewna, że to ten cykl pomógł mi w tej miłości i chociaż nie wiem, czy jest to rzetelna dawka historii... Daje tyle radości dziecku, że to nie jest już tak istotne. Następne lata tę wiedzę zweryfikują i poprawią błędne założenia. A wspomnienia z czytania tego cyklu mam tak wspaniałe, że nie odmówię tego Leonowi.

Za książkę dziękujemy wydawnictwu!


Wyświetl ten post na Instagramie.

Pogadajmy dzisiaj o usypianiu. Leon odkąd pamiętam nie lubił spać. Jak słuchałam, że te niemowlaki to one tylko jedzą i śpią to mi się nóż w kieszeni otwierał. Leon ma prawie 16 miesięcy i dopiero od niedawna w ogóle zaczął przesypiać noce. Usypianie to okropnie długi proces, chociaż odkąd ściągnęliśmy boczne szczebelki jest ciut łatwiej, bo świadomie się kładzie do łóżeczka i niby próbuje zasnąć, ale nie do końca... dramat. Szumiś musi być włączony, ulubiona kołysanka z króliczka @moonie_friend musi być włączona, smoczek, pieluszka, a i czytanie kilku książeczek i szukanie wszystkich traktorów w zbiorze map Więźniowie Geografii... A jak u Was wygląda zasypianie? Też walczycie? ————————————————— Dostałam też pytania o nasz nowy śpiworek @slumbersac_pl, który udało nam się wygrać. To już Leona drugie spanie w nim. Podoba mi się, że ma opcje spania z gołymi stópkami, ale również można je zakryć. Leon zasnął z gołymi, a później mu je zakryłam, więc pierwszy raz nie obudził się lodowaty jak kostka lodu 🙌🏻 Bardzo podoba mu się wzór i chętnie w niego wskakuje, więc nie musimy się naciągać z ubieraniem przed spaniem. Wybraliśmy trochę większy rozmiar (18-24 miesiące) i widzę po nim, że posłuży nam dobre kilka lat, co bardzo mnie cieszy. Równocześnie Leonowi nie przeszkadza, że jest za duży i wyglada w nim jak dynia 😂 Spokojnie daje radę w nim chodzić. Nasz model to safari, całoroczny (2,5 tog). ————————————————— #mamaisyn #synekmamusi #mamaisyn #kochamtoczytam #czytambokocham #czytambolubię #mojewszystko #ksiazkoholizm #książkoholik #malyczytelnik #biblioteczkamalucha #biblioteczka #pokojchlopca #instamama #instamatki #jestemmama #czytamyrazem #poczytajmimamo #slumbersac
Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 & Luna 🐱💔 (@_kyou_)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger