maja 06, 2020

BIBLIOTECZKA LEONA: JADZIA PĘTELKA ROBI SIKU // BARBARA SUPEŁ, AGATA ŁUKSZA

Temat odpieluchowania jest u nas na tapecie od sierpnia ubiegłego roku. Że to niby za szybko, zacząć odpieluchowywać ośmiomiesięczne dziecko? To temat na inny wpis i zbieram się do niego już bardzo, bardzo długo. Leon rozumie, do czego służy nocnik i toaleta i jestem pewna, że gdy zacznie kontrolować pęcherz sam się zbuntuje i odrzuci pieluchy. Na razie jednak mimo wszystko sięgamy po książeczki dotyczące korzystania z nocnika. Nabytą wiedzę przecież trzeba utrwalać.

Jadzia dostała prezent! Ale co to? Coś na głowę, coś do przechowywania zabawek? Nie, to nocnik do robienia siku! Staś – brat Jadzi – o tym wie, ale Jadzia dopiero uczy się, do czego służy nowy przedmiot. Czy malutkiej dziewczynce uda się z nim oswoić?

To nasza pierwsza książeczka z Jadzią Pętelką w roli głównej. Byłam bardzo jej ciekawa, gdyż Leona biblioteczka do tej pory składała się głównie z kartonowych książek z małą ilością tekstu, ale teraz coraz chętniej sięgamy po pozycje dla starszych dzieci. Leon książeczek nie niszczy, nie drze kartek, więc spokojnie mogłam mu dać do nich swobodny dostęp. Od samego początku może sięgać po tytuły jakie chce i nie bronię mu tego. Po Jadzię Pętelkę w końcu sięgnął i przyniósł ją do przeczytania. 


Ja przeczytałam ją zanim postawiłam mu ją na regale przy łóżku, skąd zwykle wybiera tytuły do czytania przed snem. Bardzo spodobał mi się realizm tej książeczki. Jadzia posadzona na nocnik nie od razu odniosła sukces. Nudziło jej się siedzenie tam, siku jakoś nie chciało płynąć. Nie obyło się też bez wpadek, na które Leon reaguje identycznie jak Jadzia - histerycznym płaczem. Wiem, że bardzo mu pomoże ta książeczka opanować ten lęk przed mokrymi spodenkami, bo to jedna z lepszych książeczek o odpieluchowaniu, jakie mamy. 

Ilustracje również bardzo mnie urzekły. Są takie dorosłe. Nie przypominają tych ugrzecznionych z książeczek, które do tej pory wybierałam dla Leona. Ogólnie zauważyłam, że ilustracje z wydawnictwa Zielona Sowa idealnie wpasowują się w mój gust i planuję od teraz skupiać się w większości właśnie na nich. Popatrzcie na tę kreskę! Agata Łuksza wykonała taki kawał dobrej roboty, że nie mogę się napatrzeć na Jadzię. Żałuję, że przy ostatnim zamówieniu książkowym nie wrzuciłam innych tytułów z tej serii do koszyka, ale na pewno nadrobię. 

★★★★★★★★★☆

Za książeczkę bardzo dziękuję wydawnictwu!


Wyświetl ten post na Instagramie.

Pogadajmy dzisiaj o usypianiu. Leon odkąd pamiętam nie lubił spać. Jak słuchałam, że te niemowlaki to one tylko jedzą i śpią to mi się nóż w kieszeni otwierał. Leon ma prawie 16 miesięcy i dopiero od niedawna w ogóle zaczął przesypiać noce. Usypianie to okropnie długi proces, chociaż odkąd ściągnęliśmy boczne szczebelki jest ciut łatwiej, bo świadomie się kładzie do łóżeczka i niby próbuje zasnąć, ale nie do końca... dramat. Szumiś musi być włączony, ulubiona kołysanka z króliczka @moonie_friend musi być włączona, smoczek, pieluszka, a i czytanie kilku książeczek i szukanie wszystkich traktorów w zbiorze map Więźniowie Geografii... A jak u Was wygląda zasypianie? Też walczycie? ————————————————— Dostałam też pytania o nasz nowy śpiworek @slumbersac_pl, który udało nam się wygrać. To już Leona drugie spanie w nim. Podoba mi się, że ma opcje spania z gołymi stópkami, ale również można je zakryć. Leon zasnął z gołymi, a później mu je zakryłam, więc pierwszy raz nie obudził się lodowaty jak kostka lodu 🙌🏻 Bardzo podoba mu się wzór i chętnie w niego wskakuje, więc nie musimy się naciągać z ubieraniem przed spaniem. Wybraliśmy trochę większy rozmiar (18-24 miesiące) i widzę po nim, że posłuży nam dobre kilka lat, co bardzo mnie cieszy. Równocześnie Leonowi nie przeszkadza, że jest za duży i wyglada w nim jak dynia 😂 Spokojnie daje radę w nim chodzić. Nasz model to safari, całoroczny (2,5 tog). ————————————————— #mamaisyn #synekmamusi #mamaisyn #kochamtoczytam #czytambokocham #czytambolubię #mojewszystko #ksiazkoholizm #książkoholik #malyczytelnik #biblioteczkamalucha #biblioteczka #pokojchlopca #instamama #instamatki #jestemmama #czytamyrazem #poczytajmimamo #slumbersac
Post udostępniony przez Karolina & Leon 👶🏼 & Luna 🐱💔 (@_kyou_)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger