września 08, 2023

[55/2023] #BLOGUJEZTK: FOREVER AFTER ALL. NA ZAWSZE MIMO WSZYSTKO // CATHARINA MAURA

Macie tak czasami, że opis wydaje Wam się niesamowicie pociągający, a rzeczywistość rozczarowuje? Bardzo czekałam na Forever After All i byłam podekscytowana możliwością lektury. Szybko okazało się jednak, że losy Eleny i Alexandra budzą we mnie przede wszystkim... niesmak.

Elena Rousseau pozbawiona perspektyw, aby zdobyć pieniądze na ratowanie życia matki, decyduje się na drastyczny krok – postanawia sprzedać swoje ciało w klubie dla dżentelmenów. Jeszcze nie wie, co ją czeka w męskim świecie bez granic, ale osamotniona i zdesperowana nie widzi innej możliwości. 

Tam spotyka Alexandra Kennedy'ego, multimilionera, którego – jak się okazuje – zna z przeszłości. Jest on starszym bratem jej przyjaciela z dzieciństwa. Ku zaskoczeniu dziewczyny Kennedy proponuje jej małżeństwo z rozsądku. Elena wie, że zgadzając się na ten związek, stanie się tylko narzędziem w jego planie zemsty. Ale czy ma inny wybór? 

W ich relacji nie ma miejsca na miłość. Czy mimo to takie małżeństwo może przetrwać próbę czasu?

Elena pochodzi z bardzo bogatego środowiska, ale okazuje się być osobą bardzo przyjemną w odbiorze. Miło mnie zaskoczyła swoją osobowością, w przeciwieństwie do Alexandra. Nasz główny męski bohater jest po prostu zwykłą świnią. Nie wiem jak można zakochać się w kimś takim. Szczególnie w sytuacji Eleny, kiedy on traktuje ją jak zabawkę, non stop upokarza i karze za coś, czego nawet nie zrobiła. Nie ma to żadnego usprawiedliwienia. Elena - wzorowana na bajkowym Kopciuszki - znosi wszystko ze stoickim wręcz zrozumieniem i, chociaż cierpi, usprawiedliwia Alexandra. Klasyczny przykład toksycznej relacji. Czym tu się zachwycać? 

Zabrakło mi tutaj ciepłych uczuć między bohaterami, powoli budzącego się zaufania i miłości. Autorka stworzyła mężczyznę kontrolującego swoje otoczenie w niezdrowy sposób i kobietę, dla której nie jest to niczym złym. Zauważyłam, że ostatnio sporo takich powieści pojawia się na rynku czytelniczym i mają one swoje grono wielbicielek, ale takie promowanie chorych schematów nie wpływa korzystnie na umysły tych młodszych czytelniczek.

Mimo tego Forever After All ma też mocne strony. Na uwagę zasługuje przede wszystkim rodzina Alexandra. Jego mama, dziadek (uwielbiam dziadka!) i brat są tak cudowni, że szokuje mnie zachowanie dziedzica ich fortuny. Lubię książki, w których sporą rolę odgrywa familia i ta tutaj się bardzo autorce udała. 

Ciekawym wątkiem jest też śpiączka mamy Eleny. Podobało mi się, że była to dość dobrze skonstruowana intryga. Miała sporo sensu, chociaż nie można uznać, żeby było to dość realna sytuacja. Mimo to sam pomysł przypadł mi do gustu i byłam ciekawa jak to wszystko się rozwinie. Pod tym względem warto zagłębić się w Forever After All, ale zdecydowanie nie zabierajcie się za lekturę jeśli oczekujecie dobrego romansu. Jest trochę niesmaczny, oparty na scenach erotycznych i całkowicie nierzeczywisty. Skąd w Elenie tyle miłości do tego człowieka?

★★★★★☆☆☆☆☆

Forever After All. Na zawsze mimo wszystko // Catharina Maura // Regina Mościcka // 23 sierpnia 2023 // 440 stron // wydawnictwo Niegrzeczne Książki


Za książkę dziękuję TaniaKsiazka.pl!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger