stycznia 16, 2024

[005/2024] PRZYGODY ALICJI W KRAINIE DZIWÓW // LEWIS CARROLL, HELEN OXENBURY


Czy czytaliście kiedyś Alicję w Krainie Czarów? Bo historię znają na pewno wszyscy. A pierwowzór? Przyznam, że sama miałam do tej pory styczność jedynie z wersją skróconą, dla dzieci. Tym chętniej sięgnęłam po świeże wydanie w nowym tłumaczeniu z ilustracjami Helen Oxenbury. 

Przygody Alicji w Krainie Dziwów, powieść opublikowana po raz pierwszy w roku 1865, na pokolenia zawładnęła sercami i wyobraźnią czytelników niezależnie od ich wieku. W tej urzekającej książce Alicja wpada do króliczej jamy, by zacząć odkrywać kapryśny, nierealny świat z mówiącymi zwierzętami, zdumiewającymi istotami i fantastycznymi krajobrazami.

Ze swą przewrotną grą słów, żywą wyobraźnią oraz nieokiełznanym humorem Przygody Alicji w Krainie Dziwów pozostają klasyczną pozycją, która nie dbając o upływ czasu, niezmiennie fascynuje młodych oraz dorosłych czytelników. Powszechnie tłumaczonej i adaptowanej historii nigdy nie zbrakło w księgarniach. W roku 1871 Carroll napisał kontynuację, która stała się kolejnym literackim przebojem.

Zapraszamy więc, byście w ślad za Alicją podążyli w głąb króliczej jamy, przepłynęli pełną łez sadzawkę i znaleźli się w niezwykłym miejscu zwanym Krainą Dziwów, gdzie razem z nią napotkacie Białego Królika, posłuchacie frustrujących rad Gąsienica i zagracie w krykieta z nieobliczalną Królową Kier.
ŹRÓDŁO OPISU

Pierwsze, na co zwróciłam uwagę, jest wydanie tej książki. Ilustracje są bardzo specyficzne, ale piękne. Ostatecznie uznałam, że pasują do całej historii idealnie. To wydanie zostanie z nami na pewno bardzo długo. Stoi u Leona na półce i czeka na chwilę, gdy dzieci będą chcieli poczytać na dobranoc przygody Alicji. Jedyny minus to taki, że nie mogę się przestawić. Dla mnie zawsze ta dziewczynka będzie trafiać do Krainy Czarów.

Wszystkie przygody Alicji są mi doskonale znane z innych już źródeł, ale bawiłam się genialnie przy czytaniu. Uwielbiam jej zachowanie w tak niezwykłych wydarzeniach. Nie dziwię się, że ta historia ma tylu fanów i nie można o niej zapomnieć. Trochę żałuję, że nie przeczytałam oryginalnej wersji już lata temu. Mimo to nie czułam żadnych ograniczeń czy nielogiczności ze względu na mój wiek. Koniec końców... gdzie w Krainie Dziwów logika? Rozmyła się razem z kotem z Cheshire.

Nie popełniajcie moich błędów i nie zwlekajcie z lekturą. Ta książka nigdy nie przestanie być aktualną. Możemy razem z nią się zestarzeć. 


★★★★★★★★☆☆

Przygody Alicji w Krainie Dziwów // Lewis Carroll, Helen Oxenbury // 15 grudnia 2023 // 176 stron // wydawnictwo Zysk

Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger