lipca 10, 2022

[53/2022] WAMPIRY NIE STARZEJĄ SIĘ NIGDY // ZORAIDA CÓRDOVA, NATALIE C. PARKER I INNI

 


Gdyby ktoś kazał mi wybrać jeden gatunek, o którym wyłącznie czytałabym książki, byłyby to wampiry. Widocznie Zmierzch bardzo odbił mi się na psychice, acz nie żałuję, bo mimo upływu lat dalej jestem ogromną fanką świecącego w słońcu Edwarda. Do tytułu Wampiry nie starzeją się nigdy zachęciło mnie nazwisko Schwab na okładce. Nawet biorąc pod uwagę całą moją wyobraźnię... Czegoś takiego się nie spodziewałam.

W Rodzie Czarnych Szafirów Dhonielle Clayton odkrywa sekretny świat wampirów oraz magię kryjące się za drzwiami Nowego Orleanu. Poznajmy Chłopców z Krwawej Rzeki Rebekki Roanhorse oraz ich kuszącą moc i straszliwe ofiary. A w Pierwszym zabójstwie V.E. Schwab bądźmy świadkami wielowiekowej walki wampirów z ich zabójcami oraz zakazanej miłości wywołującej dreszcz emocji. Wampiry czające się w mediach społecznościowych, wampiry głodne czegoś więcej niż krwi, wampiry ujawniające się i szykujące do pierwszego zabójstwa – ten fantastyczny zbiór daje nową interpretację wiekowej klasyki. Oto ewolucja wampira – i rewolucja na kartach papieru!

Zacznijmy od tego, że jestem bardzo tolerancyjną osobą, ale są tematy, o których po prostu nie lubię czytać i związki osób  tej samej płci są na tej liście. Czytam książki po to, żeby się utożsamić z postaciami i wczuć w ich sytuację, a tutaj było to po prostu niemożliwe. Szanuję wszystkich autorów, którzy tutaj uczynili osoby homoseksualne swoimi bohaterami, ale niekiedy odczułam, że wyszło to trochę nienaturalnie i na siłę. 

Nie można żyć wiecznie, jeśli nienawidzi się samej siebie.

Spora część opowiadań była też przeznaczona dla młodszych odbiorców niż ja i w ogóle się tego nie spodziewałam. Mam wrażenie, że przestałam być targetem książek fantastycznych z nutką romansu. Zaczynam uważać je za przewidywalne i banalne i naprawdę ciężko mnie zadowolić. Obiektywnie patrząc na wszystkie te historie... Są bardzo oryginalne. Nie spotkałam się wcześniej z wampiryzmem idącym w tym kierunku. Jest przedstawiony też dosyć delikatnie i nada się już dla młodszych nastolatek.

Jak to w każdej antologii - poziom mamy bardzo różny. Od ciekawych i kreatywnych wampirów do mdłego, zmarnowanego potencjału. Zaczynając czytać miejcie otwarty umysł i dajcie szansę każdemu opowiadaniu, a być może coś Was zachwyci. U mnie... było bardzo przeciętnie. Jeśli macie możliwość to przeczytajcie wstęp, a wszystko zrozumiecie i sami podejmiecie decyzję. Ja czułam już wtedy, że to nie dla mnie, ale twardo przebrnęłam przez cały zbiór i nie żałuję. Gdybym tylko miała z dziesięć lat mniej...

★★★★★☆☆☆☆☆

Wampiry nie starzeją się nigdy // Zoraida Córdova, Natalie C. Parker i inni // 14 czerwca 2022 // 332 strony // wydawnictwo Zysk 

Za książkę dziękuję wydawnictwu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger