kwietnia 03, 2021

#BLOGUJEZTK: RYWALE // VI KEELAND


Moje pierwsze spotkanie z Vi Keeland. Słyszałam o tej autorce wiele dobrego i ostatecznie dopiero ten opis zaintrygował mnie na tyle, że postanowiłam poświęcić swój czas. Ciężko mi ostatnio sięgnąć po książki obyczajowe lub erotyczne, ale dzięki Rywalom udało mi się pozbyć zastoju czytelniczego. Miałam tak ambitne plany na marzec i nic z nich nie wyszło, ale Vi Keeland dała mi nadzieję, że kwiecień będzie lepszy.

"Rywale" Vi Keeland to powieść przepełniona radością, złością, smutkiem, strachem i śmiechem, opowiadająca o miłości, która nie wybiera, nie odpuszcza i daje wiele szans.

Fabuła “Rywali” opiera się na wielopokoleniowym konflikcie dwóch rodzin. Kłótnia zapoczątkowana przez dziadków stała się tradycją skrupulatnie kontynuowaną przez ojców i dzieci. Dziadkowie - niegdyś najlepsi przyjaciele, stają się wrogami na śmierć i życie, walczącymi o serce partnerki biznesowej. Obaj ponoszą klęskę w walce o względy ukochanej, lecz otrzymują w spadku bezcenny hotel, stający się przedmiotem sporu.

Wnuki zwaśnionych mężczyzn próbują posprzątać zostawiony przez przodków bałagan. Na pierwszy rzut oka różni ich wszystko - są jak ogień i woda. Jednak im zacieklejszą walkę prowadzą, tym bardziej siebie pragną. Czy nienawiść okaże się silniejsza niż pożądanie?

Nie da się ukryć, że fabuła Rywali wzorowana jest na Romeo i Julii, ale nie jest to minusem, a plusem tej książki. Bardzo spodobało mi się, że nie mamy tutaj odgrzewanych kotletów, a luźną interpretację. Ciężko użyć klasycznych motywów literackich w pozycjach tego typu, więc to ogromna zaleta. Sophia to świetna bohaterka. Piękna, mądra, pewna siebie i znająca swoją wartość. Niby pełno tego typu postaci, ale wielu autorkom udaje się świetnie na tych schematach stworzyć coś nowego i Vi Keeland to jedna z nich.

Przejdźmy do Westona. Mamy tutaj kolejnego przystojnego, sarkastycznego i zabawnego mężczyznę. W Westonie jest jednak takie coś... Może chodzi tu o jego przeszłość, może o jego rolę w życiu jego siostry, a może o nałogi, w które wpadł. Nie da się jednak ukryć, że podbił moje serce swoim zachowanie. Jego podejście do Sophii i ich rodzin... Pewnie nie ma czytelniczki, której nie urzeknie.

Oprócz wątków romantycznych mamy tutaj piękną historię, na której opiera się cała fabuła. To, co wydarzyło się pięćdziesiąt lat temu... Podoba mi się, że zachowanie bohaterów ma jakąś podstawę i nie wzięło się z nikąd. Pojawia się też dużo scen erotycznych, ale - o dziwo - nie przeszkadzały mi. Zwykle trochę krzywię się, gdy natknę się na takie, ale te - chociaż trochę perwersyjne - nie są niesmaczne. 

Było mi szkoda, że kończę Rywali. Jest to jedna książka, która wciągnęła mnie od dwóch tygodni i pochłonęłam ją ekspresowo. Bardzo się cieszę, że po nią sięgnęłam, bo dostałam wszystko, czego oczekiwałam. Co więcej - żałuję, że nie jest to seria i nie będzie więcej Sophii i Westona.

★★★★★★★★☆☆

Za książkę dziękuję księgarni Tania Książka!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger