lutego 01, 2022

[08/2022] MULAN // MARIO CORTES, GREGORY EHRBAR, BOB FOSTER


Kiedy w dzieciństwie wszystkie dziewczynki chciały być księżniczkami, ja chciałam być Mulan. Do teraz pozostało we mnie ogrom miłości do tej bajki. Mogę oglądać ją w kółko i w kółko i nigdy mi się nie nudzi, a generał Shang to mój ideał mężczyzny. Chciałam mieć tę historię też na półce i tu z pomocą przyszło mi wydawnictwo Egmont i ich kolekcja Klasyczne baśnie

Przeznaczona dla małych i dużych czytelników komiksowa adaptacja wspaniałej filmowej opowieści „Mulan”! Hunowie przedarli się przez Wielki Mur! Wydaje się, że nic nie jest wstanie zatrzymać najeźdźców dowodzonych przez demonicznego Szan Ju. Tylko ktoś o niezwykłej odwadze i ogromnym harcie ducha może uchronić Chiny przed klęską. Taka osoba wkrótce się ujawni, a jej tożsamość zaskoczy wszystkich… Komiks o konsekwentnym realizowaniu marzeń i łamaniu stereotypów.

Czy jest tu ktoś, kto nie zna tej bajki? Jest ona bardzo mocną historią, z ogromnymi przekazami szczególnie dla małych dziewczynek, które dopiero budują swoją tożsamość. Ten komiks jest idealnym odbiciem animacji, praktycznie dostajemy film słowo w słowo zatrzymany w kadrach. Jest to jednak bardzo pożądany przeze mnie zabieg w komiksach, które są odwzorowaniem jakiegoś filmu czy bajki. Nienawidzę, gdy autorzy w takich przypadkach dają się porwać wodzy wyobraźni. Tutaj jest idealnie tak, jak jest. 

Tak jak jedno ziarenko ryżu może przechylić szalę wagi, jeden człowiek może przesądzić o zwycięstwie.

Poniżej możecie zajrzeć do środka. Fani Mulan zauważą, że kreska nie różni się niczym od oryginału. Łatwo rozpoznać swoich ulubionych bohaterów, sceny. Uwielbiam, naprawdę. Poruszyło mnie to wszystko tak samo mocno, jak Mulan z 1998 roku. Zdecydowanie warto mieć ten komiks, chociaż czyta się go ekspresowo. Chciałabym, by był dłuższy. Będę do niego czasami wracać, bo nie zawsze mam czas pooglądać wersję animowaną, a nic mnie tak nie motywuje do działania i nie poprawia humoru jak siła i odwaga Mulan. 

Przyszedł teraz czas na ponowne przeczytanie tego komiksu z Leonem. Również lubi wersję animowaną, więc powinien mu się komiks spodobać równie mocno. 💖

★★★★★★★★★☆

Mulan // Mario Cortes, Gregory Ehrbar, Bob Foster // 19 stycznia 2022 // 55 stron // wydawnictwo Egmont

Za komiks dziękuję wydawnictwu!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger