października 25, 2015

[393] Małe szare komórki. Poirot w cytatach - Agatha Christie

Tytuł: Małe szare komórki. Poirot w cytatach
Tytuł oryginału: Little Grey Cells
Autor: Agatha Christie
Tłumaczenie: praca zbiorowa
Seria: -
Tom: -
Data wydania: 09 września 2015
Liczba stron: 192
Wydawnictwo:  Dolnośląskie
Cena na okładce: 24,90
Bardzo lubię kryminały. A większość osób, które lubią kryminały spotkały się na pewno z Agathą
Christie. Ja nie jestem wyjątkiem i naprawdę lubię tą autorkę. Moim faworytem, jeśli chodzi o jej twórczość, jest Herkules Poirot. Jest on drugim z kolei moim ulubionych detektywem - zaraz po Sherlocku Holmesie. Nie poznałam jeszcze wszystkich jego przygód. Spokojnie je sobie dawkuje wiedząc, że na pewno się nie zawiodę. Wiem też, że czytając jeden po drugim powoli się znudzę, więc nigdzie się nie spieszę. 

Musicie też wiedzieć, że uwielbiam cytaty. Zawsze w książkach zaznaczam ich ogromną liczbę. Kiedy zobaczyłam, że ktoś wpadł na pomysł opisania postaci Poirota i jego charakteru za pomocą cytatów z książek Christie byłam zachwycona. Dwie pieczenie przy jednym ogniu! Ta ślicznie wydana książeczka w twardej oprawie musiała trafić w moje ręce! 

W środku poszczególne aspekty Poirota mamy podzielone na rozdziały. Osobno otrzymujemy też mądrości tego mężczyzny. Jest rozdział, gdzie przytoczone są słowa Herkulesa o jedzeniu i piciu, o małżeństwie a nawet o wszystkim, co angielskie. Zdziwił mnie trochę fakt, że każdy cytat mamy również podany w oryginale, co jest doskonałym pomysłem. Nie spodziewałam się tego i jestem mile zaskoczona. To, ile pracy poświęcono temu malutkiemu tomikowi robi spore wrażenie. Dopracowany jest w najmniejszych szczegółach. 

Szata graficzna również zapiera dech w piersiach. Rzadko chwytam za pozycje, które nie mają fabuły, są po prostu spisem czegoś, lecz nie mogłam się powstrzymać. Jest to niezła gratka dla każdego fana Poirota i Agathy Christie. Jestem pewna, że jeszcze nie raz, nie dwa zajrzę do Małych szarych komórek. Herkules potrafi nieźle poprawić humor.


Ogólna ocena: 09/10 (wybitna)

Za egzemplarz bardzo dziękuję grupie wydawniczej Publicat!

4 komentarze:

Co u Ciebie?

Copyright © Nasze życie ♥ , Blogger